Alla inlägg den 26 april 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 26 april 2013 17:37

Äääääntligen har kissen Luna   och jag fixat in ”Ullas Amaranter – Ord ord ord” i iPhonen. Det var lite krångligt tyckte jag men nu finns skivan minsann i iPhonen. Bortskämd man är med Spotify.



23 mars 2013 hade Ullas Amaranter releasekonsert på Kungsteatern i Karlskoga. Visste inte mycket mer än att min kusin Josefine ingick i gruppen bl.a och enligt Facebook inbjudningen  skulle det bli visor, jazz och latinamerikanskt. Kanske inte min musiksmak egentligen, men jag gillar det mesta i musikväg. Och eftersom min kusin skulle vara med så blev jag mycket nyfiken. Drog med syrran Ewa på en mycket, mycket imponerande kväll. Vilken himla tur att vi gick! Dessutom fick vi träffa lite fler släktingar =)



Ullas Amaranter består av Anders Bergman, Gustaf Jarnedal, Emma Bergman, Josefine Edenvik, Gunnar Hjort http://ullasamaranter.blogspot.se

   

Genom konserten och skivan får man följa kvinnan Belas liv genom bl.a glansdagar, förväntningar, misslyckande, förutsättningar och mognad. Får ni chansen att se konserten… missa den inte!!!



Nu blir det promis med skönsjungande kusin Jossan   i lurarna. Behöver jag säga att jag är en stolt kusin =)

Musik är underbar smärtlindrare dessutom =)



Dagens tänkvärda har jag snott från Ullas Amaranter: ”Tjänar det något till att rota i det förflutna? Vad vinner vi på att fundera över framtiden? Å andra sidan, är det möjligt att vara fullt fokuserad på nuet?”

Tidigare månad - Senare månad

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards