Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Utflykt = Flykt från måsten = Att njuta av nuet

Av Susanne Nietula Edenvik - 28 april 2013 12:22


Hade hur många måsten som helst igår. Men solen    lockade mer. Vi packade ryggorna för utflykt =) Såklart hade jag skumgummibollarna i händerna som jag alltid har när jag promenerar. Ett jättebra sätt att träna händerna och armarna samtidigt som man promenerar. Dessutom ger träning mig smärtlindring. Startade "Runkeeper" och vi började promenera. Vi tog en omvägs promis ner till underbara Degernäs. 


Degerfors golf hade premiärspel så det var full aktivitet på banorna. Golfbanan ligger så vackert och är verkligen ett lyft för lilla Degerfors. http://www.degerforsgolf.se/


Mannen som mycket sällan är med på promis, blev imponerad av mitt promis-tempo. Känns riktigt bra just nu med mina starka ben. Höga doser Vitamin D3 i kombination med träning är grejen för mig =) Så himla skönt när stegen är automatiserade igen. Tar så mycket kraft när hjärnan måste tänka gå, gå, GÅ. Men just nu är benen jättestarka :) Blir själv imponerad varje gång jag går och känner styrkan i benen. Härligt! Men jag vill att armarna ska bli vitamin D3-starka också. Här försöker jag se stark ut. Hahaha! ;D

        


Vi hade tur, grillplatsen vid lilla udden vid "Dövika" var ledig =)

Strålande sol och mysiga moln.
Grillade, pratade, filosoferade, fotograferade och njöt i fulla drag av den härliga dagen. Många foton blev det.

Det är så otroligt vackert där nere i Degernäs. Tar andan ur mig varje gång. Det är som medicin för själen. Jag blir uppslukad och glömmer tid och rum. Det ger i sin tur också smärtlindring.

 


Området borde utnyttjas mer. Jag kom på några förbättringar för området, så om jag orkar någon dag tänker jag lämna in medborgarförslag till kommunen. Idéerna flödade =) Degernäs är så fint och har så många möjligheter. Fler Degerforsare borde lämna in medborgarförslag till Degerfors Kommun. Läs mer här:

http://www.degerfors.se/kommunpolitik/politikpaverkan/saharkandupaverka/medborgarforslag.4.5bf9b46511cb3ea5fc78000242239.h


tml

På hemvägen hoppade vi in på Degernäs Gård och tog ett par glas och pratade med en del vänner vi inte sett på länge. Himla trevligt!

"Take a moment to reflect"
Öppna spisen på Degernäs Gård http://www.degernasgard.se/



Gårdagens tänkvärda är från Djungelboken:

"Var nöjd med allt som livet ger,
Och allting som du kring dig ser,
Glöm bort bekymmer, sorger och besvär"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards