Alla inlägg den 29 april 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 29 april 2013 22:02

Vaknade häromdagen och kände av lite träningsvärk i armarna. Härligt! Det är inte ofta jag får känna träningsvärk. Vet inte om det är för att den "onda" smärtnivån i kroppen är lägre just nu och att det är därför jag känner av träningsvärken??
Vaknade idag igen med träningsvärk i armarna. LYCKA! Something is going on!

Hoppas jag kan få lite mer styrka i armarna. Nacken skulle bli avlastad och jag skulle klara mitt jobb bättre. Jag har ett tungt jobb, jag jobbar på Systembolaget. Vi får ett antal pall varje dag med varor. Varje låda ligger på c:a 15kg och på varje pall ryms det c:a 48 lådor. Så på enbart EN pall får man lyfta av c:a 720kg. Sen ska det ut i butiken och upp i hyllan. Många, många kilon blir det varje dag. Tur att vi är flera =) Jag har handledsskydd med skena för att klara mig bättre. Oftast bara vänstern, sällan jag behöver använda på höger nu för tiden :)

 

Bästa, smidigaste och bekvämaste handledsskyddet med skena, tycker jag. 199kr köpt från:   http://sjukvardsaffaren.e-butik.se/ 


Vaknade iaf med träningsvärk i armarna och hade lätta steg till cykeln :) Cyklade 1mil, lyssnade på Miss Li och beundrade soluppgången (innan stora stygga molnet kom.) 
Snabbfrukost, iväg och skjutsa grabben till praktiken och hem igen, åt lite mer och fyllde på kroppen med banan. Banan är bra, ger mycket energi och är en riktig humörhöjare. Många bananer blir det varje dag.
Sen va' det dags för promis.

    

Alltid skumgummibollarna i händerna!!! Viktigt att väva in så mycket träning som jag orkar. Inte vara still, då finns det risk att nervbanorna tappar bort sig. Jag vill inte förlora mer muskler! 
Blev en tur ner till sjön. 
Såg "gulliga paret" som kom o sprang. Jag va' bara tvungen att stoppa dem o tala om: - Ni är såå gulliga jämt!! De blev jätteglada =D =D
Jag har sett dem många gånger genom åren. De är väl typ minst  i 60års åldern, har väl varit ihop i alla sina dagar och ser alltid förälskade ut. Håller alltid handen om de så är på stan eller på promis. KÄRLEK ÄR FINT   


Sätter upp massa träningsmål varje månad som jag ska klara av. Runkeeper är suverän både till promisar och träningscykeln. Reggar all distans och tid. Ibland sätter jag upp delmål. Behövs ibland för att nå målen.
Idag klarade jag april månads promismål! 10 mil denna månad också :)
Hittills 40 promismil i år =D Tjoho!
Det är mycket effektivt att sätta upp mål.
Innan eftermiddagsjobbet hann jag träna med hantlarna också. 
Gick jättebra på jobbet idag också när jag hade en sån bra dag. Blir lätt att man tar i förmycket när det är stressigt. Speciellt när jag har en sån här bra dag är det extra lätt att ta i förmycket. Men då gjorde minsann den grymma Cervikal Spinal Stenosisen sig påmind. Bara att försöka ta det lugnt och fint   


När jag kom hem nu på kvällen blev det en till mil på cykeln. På kvällarna klarar jag ofta av att cykla med tyngre motstånd. På morgnarna cyklar jag på lättaste. Men det där vad som är lättast kan variera mellan cyklar. Jag provade en annan träningscykel en gång, den var superlätt. En sån borde jag haft när jag var som sämst... då klarade jag bara att cykla en minut åt gången. Usch det var en hemsk tid...

Men idag har jag min bästa dag hittills i år! Smärtan är nääästan obefintlig. Kroppen känns lätt och smidig. Nästan hela kroppen lyder. Så himla härligt.   Njutit hela dagen!


Nu låter det kanske som jag är jätteduktig jämnt och inte har några laster... Men så är det tyvärr inte! Det har varit en tuff vinter-vår och nu har jag har trillat dit igen :/ 

 


inväntar nästa sluta-röka-tåg. Inte nu - men sen. För det vet jag kommer. En gång var jag rökfri i 9år en annan gång 1år. Nåja jag har så mycket bekymmer så det tar jag sen! Men man saknar allt en livsbeskrivning ibland...


Nu hoppas jag att jag får "Min bästa dag hittills i år" imorgon också =D 

Dagens tänkvärda:

 

Tidigare månad - Senare månad

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards