Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 8 maj 2013 11:21

Hmmm, soluppgången är alldeles för morgonpigg för mig nu!

Men vad gör det, HUVUDSAKEN är att hon går upp ;D


Iaf har jag hunnit cyklat en halvmil till Gyllene Tiders nya. Jag var lite morgonstel men efter två km vaknade kroppen. Vet inte om det är värmen, gurkmeja eller magnesium som har gjort en så stor förändring till det bättre. För det kan ju inte va' ciggen ;P ;)
Nånting är SÅ rätt just nu iaf.

Neurologens ord i aug-12 ringer fortfarande i mina öron: - Fortsätt med det du gör!


Fått iväg grabbarna till resp. praktikplatser, käkat frukost på verandan i solen till fågelkvitter, trots att jag inte är speciellt hungrig så måste jag äta mycket för att orka annars blir det "running out of gas".


Hunnit med en härlig morgonpromis (alltid med träningsbollarna i händerna) nere i Degernäs 6km.

  

Börjar bli grönt nu i Degernäs.

Med fågelkvitter i ena örat och Thåström i det andra örat.

Thåström sjunger om jordgubbar ;)  "Som jordgubbarna smakade i tant Bertas sommarkvällsberså..."

Tur man går upp i tid och piskar sig själv så man hinner med mycket ;) Jag har blivit himla duktig på att "piska" mig själv. Eller valet är INTE svårt alls! Jag vill må så bra som möjligt. Det är bara att köra på, inte tänka. "Bara" att välja bort allt annat. Blodcirkulation och träning är nr 1.


Hinner inte mer än hem på gården när jobbet ringer. Får frågan om jag har möjlighet att komma in tidigare så att de kan ta lunch... Erkänner att jag blir trött på dålig planering. Skulle man få utryckningspeng... så hade jag varit rik vid det här laget. Men vad gör man inte för sina kollegor    klart de måste få mat annars kanske de blir kinkiga ;)) Så fast jag inte har tid eller lust så tar jag mig tid iaf. Får hoppas det är soligt imorgon också, då är jag ledig :)


Nu blir det brådis!

 

Jordgubbar ska ätas, mat ska ätas, matlåda fixas, träna med hantlarna, duscha och fixa till mig. Microvila med fb och blogg. Ett mini arb.pass blev ett längre pass. Tur jag stortrivs på mitt jobb!
Idag har jag en mycket bra dag trots Cervikal Spinal Stenos. Vänster handen har varit med i en hel vecka nu! Det är en fröjd att tvätta händerna :) "Bara" lilla vickevire som inte vill vara med riktigt...

Ha en skön dag alla =)


Dagens tänkvärda:
"Ingen kan hjälpa den som inte hjälper sig själv"
Finskt ordspråk

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards