Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 11 maj 2013 22:17

Härliga maj, solsken och ledig lördag idag =) 
(Tänk att en del är lediga alla lördagar...)
Vi packade ryggsäckarna med lite proviant.

Jag sätter numera smidigt på ryggsäcken själv. Framsteg, framsteg sååå härligt!

Promenerade ner till Degernäs. Det blir lätt dit eftersom det är promenadavstånd dit och jag orkar inte hur långt som helst med ryggsäck. Även om benen är Vitamin D3 starka, så är inte nacken/ryggen stark. Måste röra mig mycket varje dag, annars får jag outhärdlig smärta. Tar mig en vilodag ibland, men får alltid lida efteråt...


Möckeln visade sig vara en fin vinkylare :)

 

(har pixlat för att jag jobbar där jag gör och inte får göra "reklam")
Blåste en del när vi kom ner till sjön. Men vad gjorde det! Solen sken och det var magiskt med Tussilago, Vitsippor, grönska och allt fågelkvitter. Tror jag såg att Liljekonvaljerna var påväg upp också. Lyssnade även till ljudet av massor med humlor vid ett träd, mäktigt, blev som musik.

 

Laddade grillen med lax åt mig och körv till gubben. Bra när var och en får äta det den älskar ;) Då är vi nöjda :) :)
Mat ute i det fria är livskvalité. Det smakar extra gott.


Satt där nere och filosoferade i flera timmar, tiden bara flög iväg och det blev vindstilla tillslut.

  
Funderade en del på de där otäcka elektriska stötarna som for genom höger kroppsdel igår kväll flera gånger... Känns även som jag har en kniv i vänster sida av nacken, tack och lov bara korta stunder. Men inte bra!!! Allt beror på att min ryggmärg är i kläm i nacken, Cervikal Spinal Stenos och diskbråck i nacken. Har även bl.a Cervikal myelopati http://www.youtube.com/watch?v=rSDVFYzb21k&feature=youtu.be ryggmärgsförändringar i nacken som kan ge sådana där elektriska stötar. Obehagligt!! Men har inte kännt av de på över två år. Och nu i hela höger kroppshalva, från tänderna ut i armen och ända ner till foten. Flera gånger! Hmmm! Jag hoppas det är något som går över. Har bara haft pyttestötar idag. För övrigt mår jag just nu bättre än vad jag gjort på över två år i det stora hela. Vänster handen är fortfarande med mig =)))) typ tionde dagen i rad nu sedan dec-12. Det är en fröjd att tvätta händerna nu   Intensivträning lönar sig!

Tänk att jag har klarat mig så bra, så här långt! Känner att det där, att komma över den magiska 2års gränsen har gett mig en ljusare framtidstro. Även om jag inte tar något förgivet och jag försöker passa på att njuta av varje dag.

 
Underbart med solglitter i sjön. Ååå allt är så vackert nu!

 

Degernäsalle'n i Degerfors. Därframme ser man Degernäs Herrgård.


Dagens tänkvärda:

Livskvalite' ska man unna sig varje dag   

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards