Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Längtar efter brännheta stränder

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 maj 2013 13:06

Har hittills en fantastisk nästintill frisk dag. Kroppen lyder nästan hela tiden =)))) Mer kan jag inte begära med det här tillståndet Cervikal Spinal Stenos med myelopati. Lite trycker det på ryggmärgen för jag kissar saaakta idag igen, men det gör inte ont, så det kan jag leva med. Är glad så länge det fungerar.



Cyklade morgonmilen snabbt idag för jag var så ARG på Svenska rättsväsendet!!! Jag mår inte bra av att läsa "nyheter".


Tog mig en härlig promenad i solskenet. Lämnade mössa, vantar och jacka 2 hemma idag. Efter nån km blev det så pass varmt att jag kunde ta av mig jackan och hänga den över axlarna.   
Skönt, sommaren är på G. Men först ska vi njuta av våren!

 

Kom ner till Lilla Degernäs, Degerfors Camping.

Såg så inbjudande ut. Bilden är tagen idag 16 maj. Visst ser det fantastiskt ut!

Läääängtar efter brännhet Tylösand strand, så där het så man måste springa för annars gör det så ont under fötterna!!! Åhhh!!! 'Säger' hon som "går" på glödande kol var o varannan dag.. ;D Men idag pirrar det bara i fötterna.

Har även hunnit ta första barfotastegen i gräset idag. Ljuvligt!
Nu väntar dusch och lunch ute i solen innan jobbet. Här ska njutas =) Och när jag kommer hem ikväll har finska cowboyen kommit hem. Ännu en gräsänkevecka har gått. Jösses vad snabbt tiden går. Jag har verkligen inga sysselsättnings problem iaf. Jag hinner ju inte med att göra allt jag vill juh! ;D
Hoppas vi får sol i många dagar nu   


Dagens tänkvärda: Fånga dagen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards