Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 19 maj 2013 20:38

Fjärde dagen i rad nästintill smärtfri, nästan inga domningar, nästan inga 'bränder', nästan inga nervryckningar, ingen kramp. Bara lite konstigt i bakhuvudet. Bara lite 'knivhugg' i nacken, max 15/dag.
Tänk om man kunde stoppa tiden! Då skulle jag göra det nu!! Så fantastiskt avslappnande och skönt liv, ett riktigt liv =)


Vad kan det bero på?
Jag tror att det är flera pusselbitar som fallit på rätt plats just nu! Jag tror både Vitamin D3, Gurkmeja och Magnesium har en stor del i det. Gurkmejan har jag nu tagit i typ en månad.

Läs mer om Gurkmeja här: http://edenvik.bloggplatsen.se/2013/05/06/9810321-gurkmeja-dampar-inflammationer-kanske-kan-gurkmeja-reparera-ryggmargen/


Jag har även lyft mindre tungt den här veckan. Förutom i måndags, då jag hade ett rent plockpass på jobbet. Men jag försökte tänka mig väldigt noga för.

Jag har druckit mycket vatten. Har sett till att kroppen har fått mycket blodcirkulation. Tänkt extra mycket på kroppshållningen, försöker ha huvudet i linje med axlarna. Tänker mig rygg och axlar som ett kors.

Det har dessutom blivit mycket varmare nu i maj. Det tror jag har en stor betydelse.


Jag griper efter varje halmstrå.
Sen har jag börjat tryckt på en speciell zonterapi-punkt för nacken.

Läs mer här och se bilder: http://www.zonterapi.nu/?page=4

http://www.mabraportalen.se/zonterapi.html

Så fort jag har känt av 'knivhugget' i nacken så har jag tryckt under en viss punkt under foten....??? Kan det verkligen hjälpa??? Jag vet inte vad jag ska tro!? Jag har under de här dagarna kunnat "tryckt" bort det onda i nacken. Men jag vet ju inte hur det hade varit om jag inte hade tryckt... Tiden får utvisa :) Jag har iaf delat med mig i alla rygg/nacke/diskbråck/spinal stenos grupper ifall det är någon mer som är intresserad. Tänk om det kan lindra lite =) Men måste erkänna att det känns helskumt! Hur kan det hänga ihop?


Eller är det bara ren tur att jag har haft fyra bra dagar i rad?
Jag är såå TACKSAM :) Men vill så GÄRNA ha fler....

Dagens tänkvärda:

"Livet är ett evigt pussel, det gäller att hitta de rätta pusselbitarna"

 

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #Gurkmeja #Pusselbitar #Zonterapi #Kroppshållning

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards