Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 27 maj 2013 23:44

Jag har mått så himla, himla bra :))) senaste dagarna. Jag tror mycket på Gurkmejan nu! Senaste veckan har jag dubblat dosen till 4kapslar om dagen. Och jag har fått ett riktigt uppsving. Och när jag inte haft så ont och det inte har stramat och bränt i kroppen så har jag nöjt mig med cykelturer och lite träning. Plus att jag haft fullt upp så jag har hoppat över promisarna i flera dagar.
Igår klarade jag att ligga still i solstolen utan problem i flera timmar!!! Hade inte ens behov att röra frenetiskt på vänsterhanden. Värme gör gott.

 

iForm och chips, Superformen ;D

Provade att ligga en stund på mage för att sola ryggen, det var lite svårare, eller mycket svårare. Kom på mig själv med att jag hela tiden satt mig upp. Solstolen är bäst :)


Men idag blev det lite för tungt på jobbet. Flyttade runt alla öl och cider till sina nya platser. Jobbade lite för snabbt, stressat och enformigt. Får jag lida för nu efteråt! Ajabaja! Jag som trodde igår att jag nästan hade blivit frisk ;))
Jag vet, jag är lite väl optimistisk av mig ;)) Vill inte vara sjuk bara...
På eftermiddagen när jag kom hem var det bara att ta sig i kragen o gå ut på en promis. I ett försök att det onda förhoppningsvis inte skulle få fäste i kroppen.
Så himla härlig promis :)

Miss Li i ena örat och fågelkvitter i det andra :)
Tyckte till och med att maskrosorna var helt underbara.

 

De är ju faktiskt vackra, maskrosorna.

 

Violerna har kommit i skogen också.
Ångrade efter några km att jag inte hade någon banan eller energibar med mig... Men tog en lugn promis och försökte njuta av promenaden och andas.
Det där med att andas är viktigt. Celler och muskler behöver syre. Jag har en förmåga att hålla andan när jag stressar mm. Men känner att när jag tänker på andningen så blir det också en liten smärtlindrare.
Ojoj vilken lövexplosion på 14 dagar.

  
Degernäsalle', Degerfors
Kändes lite bättre i kroppen efter 6km promenaden och ännu bättre efter kvällsmilen på cykeln.
Imorgon är det långpass på jobbet, nästan 10tim. Är glad att jag är i så bra form och att det är det sista långpasset på mitt schema :) För nu får vi nytt schema och jag har inga långpass på mitt nya schema. Jag stortrivs på mitt jobb. Och nu kommer det bli lite lättare för mig. Inga långpass och fler em/kvällspass. Perfekt!
Jag ser ljust på framtiden! Det är så härligt. För det har känts som jag famlat i ett mörker i över 2år...... Det har varit mer än HEMSKT!
Men nu är jag mycket bättre som sagt   
Och snart är det semester :) Nu är det bara 3 gräsänkedagar kvar och 4 arbetsdagar kvar...

Nedräkningen har börjat =)


Dagens tänkvärda:
"Surrender to what is.
Let go of what was.
Have faith in what will be."
Sonja Ricotti

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards