Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 17 juli 2013 23:47

I eftermiddags började jag känna att jag hade 'näsan ovanför vattenytan' igen. Ingefärsdryck är grejer det!!
Febern i söndags och måndags medförde att jag var stillsam i 36 timmar. Tränade enbart händerna med leran. Tillslut tog nervsmärtan över och jag blev riktigt orolig att det skulle bli långvarigt :S Men bestämde mig för att ta en sakta promis trots febern. Rörelse är min räddning! Mildrade åtminstone "bränderna" lite i kroppen även denna gång, tack och lov. Skönt att jag var ledig i måndags. Men på tisdag em var det jobbdags. Kände mig lite bättre men långt ifrån bra. Jag slog på min inneboende autopilot ;) Kämpade och kämpade. "Inte vara still" - måste hålla igång nervbanorna. Energinivån var låg trots att jag laddade med mat och 3 bananer innan jobbet. Hjärnan och kroppen var mer än seg. Men jag klarar det alltid på något sätt.
Efter jobbet käkade jag och sen gick jag ut på en sakta kvällspromis. Benen ville inte riktigt gå automatiskt. Inte bra!!
Hade sett framemot att vakna pigg och kry imorse... NOT!
Men på eftermiddagen på jobbet kände jag att jag blev mycket bättre från förkylningen. Så himla skönt!
Är så tacksam att jag har mitt jobb o härliga arbetskamrater Nu har jag jobbat där i över 4år utan en endaste sjukdag. Jag har bytt t mig kortare pass de dagar som varit för j-a. Tänk vad ett jobb som man trivs med betyder mycket. Jag är sååå tacksam! Det håller mig uppe.
Laddade magen med mat och banan när jag kom hem på kvällen. Sen gav jag mig ut på en underbart fantastisk sommarkvällspromis.

Solnedgång vid Möckeln :)
Naturen är underbar. Kändes så oerhört bra även om benen inte ville funka riktigt automatiskt. Kom på att om jag inte använde träningsbollarna i händerna, så kunde hjärnan koncentrera sig på att benen skulle gå, gå, gå, gå.... Benen kändes slängiga, ryckiga och hejbabberiba. MEN de gick =)
Av förkylningen verkar det som bara hostan är kvar, inte bra med hosta för #Cervikal #Spinal #Stenos nacken =( Men SKÖNT att jag känner mig bättre. Nu ska jag ta lite extra medicin mot nervsmärtan och hoppas på att det känns ännu bättre imorgon. Är ganska säker på det :)

Dagens tänkvärda:
Chans till nystart varje dag.
Gäller att ta den!

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards