Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Projekt: Klara av att läsa bok

Av Susanne Nietula Edenvik - 31 juli 2013 07:49

Eftersom jag har svårt att hålla i en bok längre stunder, så brukar jag lyssna på talböcker.
Men nu fanns inte just den här boken "Flykten från läger 14" på talbok... inte heller som pocket... Så då fick det bli en inbunden bok.
Som vi klippte bort pärmen på och dessutom klippte vi boken i 2 delar...
Kändes nästan brottsligt ;) Men nöden har ingen lag! Är man med i en bokklubb så måste man ju läsa samma bok som de andra ;D
 
Satte mig tillrätta och började läsa... Gick inget vidare, nervsmärtan ökade på direkt! Främst i hela vänster sida. Försökte småröra på mig, men det hjälpte mig inte nämnvärt... plus att jag blev så distraherad av smärtan så att jag inte kunde koncentrera mig på boken =(
Vad göra?? Ska jag behöva stå och läsa?! Dumma #Cervikal #Spinal #Stenos =((((
Insåg att jag måste få upp boken i ögonhöjd för att slippa böja ner huvudet.
Sagt och gjort, började kolla runt här hemma. Provade mig fram med olika kuddar och kartonger. Tillslut hittade jag rätt =)
Så med kartonger i olika storlekar byggde jag ett "bokstöd i ögonhöjd". Satte även dit en klämma på boken så att den håller sig helt öppen.
 
Satte mig tillrätta i baden-baden, som jag klarar av att sitta längst i, med min sönderklippta bok i mitt "bokstöd i ögonhöjd" som jag hade i knät.

Taa-daa! Jag klarade att läsa flera, flera, flera sidor =)))))) LYCKA!
Att ha boken i ögonhöjd och att slippa hålla i boken är smärtlindring.


Ska när tillfälle ges köpa ett "bokstöd/brickbord" från Varsam i Örebro.
http://www.varsam.se/shop/?artnr=R9601

De hade tyvärr stängt i lördags när vi var där.
Brickan på ben kommer nog att bli perfekt både för bokläsning och som soffmatbord. Då kan även jag sitta med i tv-soffan och äta nångång iaf!


Så länge håller jag tillgodo med min sönderklippta bok och kartongbygge bokstöd =)
Finns lösningar på det mesta =)

Hur gör ni när ni ska läsa böcker?

Dagens tänkvärda:
"Att spränga begränsningar"

 
 
Maritha

Maritha

31 juli 2013 11:03

Nöden är uppfinningarnas moder, säger de ju, och det tror jag stämmer på pricken! Själv har jag turen att läsning funkar, det är mitt stora intresse och jag plöjer igenom dem i alla former; ljudbok, pocket, inbunden, läsplatta...Bäst funkar det dock om jag får ligga på sidan, och kan luta boken mot underlaget.

http://maritha.blogg.se

Susanne Nietula Edenvik

31 juli 2013 11:14

Härligt Maritha! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards