Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 4 augusti 2013 15:12

hade en lite motsträvig morgon...
Vaknade tidigt o tänkte: WTF! Söndag, ledig, jag ville sova liite längre! Ändrade mig ganska snabbt o tänkte: Jag vaknade :)
Tog en kopp kaffe o satt mig på verandan... Sniff, sniff :/ Bäckhammarlukt, blä :((( Ändrade mig snabbt o tänkte min näsa fungerar!
Sedan var det cykelns tur... Åh jobbigt!! Ändrade mig o tänkte jag har två ben o jag kan cykla!
Känns som att det kan bli en låång dag... Vad bra isf för då kommer jag ju hinna med massor idag ;D

Och efter första cykelturen fick jag otroligt mycket kraft för att vara mig :D
Jag har hunnit cykla flera turer på järnhästen som står just nu i vardagsrummet. Har haft kraft att plocka undan här hemma. På med handledsskydden och delade upp dammsugningen med flera vilopauser emellan. Dammsög övre plan 126kvm. Visst stånkades det en del... Men jag har läst nånstans nångång att det är nyttigt att pusta ;D
Så nu när det är klart känns det himla bra! Kan ju säga att städning kommer långt ner på min lista. Dels för att det är så bökigt och besvärligt. För det andra så står jobb och träning högst upp på min lista. Det är sånt som får mig att må så bra som möjligt.
Det gäller att välja rätt!

För övrigt känns smärtan i det stora hela helt klart på en låg nivå idag. Värst är väl nacken och fotsulorna. Stelheten är det värre med trots att jag har rört mycket på mig, värmen i huset ligger på 29grader... varmt, svettigt och alldeles allra bäst för min kropp.
Vad gör det om jag stapplar fram lite när jag mår så pass bra idag =)
Dammsugningen känns som en seger, varje gång jag klarar det hyfsat bra.
Efter den här cykelturen väntar armträning med gummiband. Slarvade jättemycket med armträningen i juli :/ Men nu är det ny månad = ny utmaning! Känner mig taggad! Känns bra med nya dagar, nya veckor, nya månader. Det ger mig hopp om nya chanser. Ser alltid fram emot nystarter. HOPP!

Har 3 sådana här gummiband gult, grönt och rött. Gult är lättast så det kör jag med nu eftersom jag slarvade så i juli så måste jag vara försiktig så att jag inte får bakslag pga träning! Så i augusti utmaningen har jag varannan dag gummiband, varannan dag hantlar.
10 promismil med träningsbollar i händerna.
31 cykelmil med delvis träning med lera för händerna samtidigt.
Övrig träning ser jag bara som plus! "Inte vara still". Sitta så lite som möjligt! Är båda viktiga nycklar!

Får se, får se vad sköna söndag har mer att erbjuda :)
Önskar er en skön söndag!

Dagens tänkvärda:
"Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete"

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards