Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 8 augusti 2013 13:34

För mig handlar det inte om att sortera upp människor pga vilket land de kommer ifrån.
Jag sorterar folk efter uppförande, onda och goda.
Att det förekommer mer brottslighet av ett visst folkslag går inte att blunda för!
Sådana som sätter en ära i att luras, stjäla och slåss har jag inte mycket till övers för!
Däremot trevliga, ärliga och snälla människor, de tycker jag mycket om =)
Jag träffar dagligen många sjuka, ensamma, gamla, utstötta och utmärglade människor. Jag känner igen den förtvivlade blicken. Jag känner ofta även igen "teater, låtsas, tyck-synd-om-mig" blicken.

Det handlar inte om vilken hudfärg man har!! Jag vill ha ett Sverige där vi svenskar får vara stolta över vårt land, sång och flagga! Ett land där vi tar hand om våra gamla, sjuka och utstötta personer i samhället.
Exempel: Är det rätt att döende unga cancersjuka som anses vara färdigbehandlade i Sverige, får åka till andra länder och bekosta sin cancerbehandling själv?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17240036.ab
Sätt ner foten svenska folket oavsett hudfärg!
Jag är definitivt inte rädd för nytt och främmande, jag tycker nytt, udda och olika berikar.
Jag är rädd för vad vi inte prioriterar. Att inte välja är också ett val, kom ihåg det!

Jag vill fortsätta vara en stolt svensk. Får jag vara det? Eller är jag rasist då?
Jag tycker för övrigt att ordet rasist missbrukas.

Susanne Nietula Edenvik

Dagens 2 tänkvärda:
"Vart är Sverige påväg?
Törs jag stå för vad jag tycker?"

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards