Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 13 augusti 2013 19:36

Igår måndag hade vi tankat och packat "Fia" ;) Vi åkte ungefär kl 12 från Degerfors.
Vi längtade till havet! Och försökte via väderapparna hitta störst solchanser.
Solen verkade inte vilja vara i Österlen (vårt 1:a hands önskemål) så vi chansade på att åka till Öland, iaf till att börja med.
Jag hade grundat med blodcirkulation på cykeln hemma... Cyklade på min minicykel under tiden vi åkte, tränade med lera och bollar. Vi stannade ofta så att jag kunde röra lite på mig... Ändå blev resan oerhört tuff för mig :(
Och ändå körde jag inte... behövde bara sitta bredvid... Att sitta still är det allra svåraste för mig :( Fick så j-a ont så jag svettades och mådde ILLA =O Jobbig resa!
När vi närmade oss Kalmar uppenbarade sig en av de vackraste regnbågar jag sett =D
Fram med kameran!!! Klick, klick, klick! Inte lätt att ta kort under tiden vi åkte, men här är iaf den bästa bilden.

Så vacker... Så fascinerande!!
Ännu en gång, AVLEDNING, att ha fullt fokus, att gå upp i nånting 200% är smärtlindring. De sista 10 milen gick lättare =)

Efter 50 mil var vi framme vid vårt mål Raukerna i Byerum, nordvästra Öland.
Lagomt till solnedgången. Resan blev värd mödan =)

Såå oerhört vackert! Bilderna gör det inte rättvist! Har ni inte varit här... ÅK HIT!

Vi stannade över natten på parkeringen. Smidigt med husbil :)

Morgonkaffet smakade extra gott tidigt på tisdagsmorgon. Underbart!
Ser ni "Hitchcock" ;)

Sol och härlig vit sandstrand vid Byerum. Folk badade tidigt på morgonen... Jag "fryskött" var välklädd :)

Jag tycker de är så häftiga o snygga raukerna.

Nästa mål blev Böda Sand, Ölands nordöstra sida. Här var vi mycket när barnen var små :) Känns lite konstigt att vara här utan dem. Fina minnen <3

Solen värmde, vi packade picknick lunch och bytte om till badkläder :)

Böda Sand Beach sååå härlig! Blev mysig picknicklunch och gott rött till =)
OCH "fryskötten" badade i havet =))) såå härligt, trots alla maneter... Har aldrig sett så många :O
Solen var varm och UNDERBAR.
Gårdagen är glömd! Jag njuter av alla underbara stunder idag =)

Dagens tänkvärda:
"Sommaren är inte slut än! Tjoho!"

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards