Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 14 augusti 2013 16:29

För två år sedan cyklade jag ute... Jag visste inte då att jag inte fick cykla ute. Jag hade avbrutit kontakten med sjukvården under ett år... Jag var minst sagt förtvivlad och jättearg att jag var sjuk. Jag ville inte lyssna på sjukvården när de "dömde" ut mig totalt...
Så jag fick bittert erfara att smärtorna som redan var fruktansvärda blev ännu värre efter cykelturer. Jag kunde inte hålla balansen och armarna och händerna var för svaga för att klara av att styra... Många fall blev det... Tillslut fick jag ställa undan cykeln.

MEN nu är jag mycket starkare :) Smärtorna är inte av samma kaliber längre. Jag har tränat jättemycket på min stationära cykel hemma. Jag har numera en mycket liten damcykel "Gun" (döpt efter sin första ägare).

Visst är hon vacker min "Gun" :)
Igår satt jag på mig handledsskydden och provcyklade. Eftersom cykeln är så liten kan jag sitta rak i rygg och nacke. Vad gör det att benen är dubbelvikta ;)) Jag trampade på runt hela campingområdet tårögd av lycka! Vilken känsla!!!

Idag var det dags för att prova på en längre sträcka :) På med handledsskydden och de dubbelvikta benen trampade på som trumpinnar på den lilla cykeln ;)) Öland är flackt.
Jag cyklade på med största leendet =D
Finska cowboyen cyklade efter och fotograferade och sjöng: "Bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle bicycle bicycle". Hihi han var nog nästan lika lycklig som jag ;)

Vi cyklade på. Underbar känsla att känna vinden i håret och tårögd av lycka!
Provade även att cykla ett par km på grusväg, det gick inte lika bra... Så vi försökte välja asfaltsvägar. Småvilade lite ibland.

Här vilade vi lite vid Fagerör.
Första reggade UTE cykelturen på "Runkeeper" blev väl kanske lite väl lång, över 2mil :)

Ont? Ja, men ont skulle jag haft iaf! Ännu en seger! Tjoho!
Nu ska här cyklas ute men bara på asfalt och plant underlag =)
Lyckan är total!!!
Vad gör det att det regnar just nu i Böda Sand? Ingenting!!! Jag har nu mössan på och livet är vackert och helt underbart!

Lycka är att kunna cykla ute igen :) Hihi! Woop, woop!

Dagens tänkvärda:
"Yes I can! Watch me! ;D "

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards