Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 29 augusti 2013 11:50

Brukar mäta min kropp med måttband för att upptäcka muskler som minskar eller förtvinar. Mäter speciellt armarna och händerna regelbundet, minst en gång/vecka. Måtten på armar och händer har iaf stått still i över ett år :)
Vet inte riktigt när jag upphörde med mätandet... Kanske i våras när jag klarat min 2års gräns eller var det när jag fick svar på senaste MR under semestern i juni? Jag minns inte.
I lördags natt när jag satt och pratade med min vän Annika i Sthlm märkte jag att klockan satt mycket löst! Jag har klockan på min friskaste arm, höger. Blev lite orolig.
Så igår letade jag reda på min "arm och hand mall" med mått.

Mätte, mätte och mätte...
Måttbandet ljuger inte 10 ggr... Tårarna börja trilla. Vad är det som händer!? Mätte övriga kroppen, allt hade samma mått som tidigare. Det var bara måtten på underarmar och händer som minskat, 0,1-1,5 cm skiljde det. Största skillnaden var det på min friskaste arm. Jag blev såå ledsen. Jag blev så överrumplad av måtten eftersom min kropp i det stora hela har gjort så många framsteg i sommar.

Torkade tårarna. Ja vad säger man... Bryt ihop och gå vidare!

Tänkte att mina ben är iaf starka :) Packade ryggsäcken för en lång promis med träningsbollarna i händerna, musik i öronen och solen sken.
Jag skrev ett inlägg på fb att jag behövde lite "heja-på-mig" från mina vänner <3
TACK det fick jag =) Fb när det är som bäst =)

Gick en mil och klämde på träningsbollarna i ren förtvivlan. Lyssnade på "spinning"-musik, inga känslor i musiken bara tempo, tempo. Hem och cyklade. Gick igenom varendaste övning för armar och händer med lera, boll, hantlar, gummiband och gummisnoddar. Alla nervbanor verkade finnas kvar men jag har inte samma styrka kvar... Det är svagheten som gör muskler förlamade...
Ska köra igenom alla övningarna för armar och händer idag, imorgon, nästa dag och nästa dag...
Jag är tacksam för autopiloten inom mig! Jag är tacksam för träningsvärken jag vaknade med :)
Jag tänker kämpa för att få behålla mina nervbanor och funktioner. Jag ska visa den där grymma Mr #Cervikal #Spinal #Stenos att jag är starkare och envisare!!!

Dagens tänkvärda:
Fokus, fokus, fokus!

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards