Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 21 oktober 2013 16:45

Förra veckan skickade jag äntligen efter en speciell nackkrage, ett nackskydd som jag velat ha länge.
Finns lite alla möjliga olika Back on track alternativ för olika kroppsdelar.
http://www.backontrackshop.se/category.html/back-on-track-manniska
Men jag valde nackkragen med kardborre 335kr + porto. Jag köpte den minsta storleken, ändå är den rymlig. Men det blir nog bra. Ett annat alternativ finns som typ polokrage, men jag gillar inte att dra av och på över huvudet.
Läste att man ska börja stegvis försiktigt, att man ska använda den max i 4 timmar de första 2-3 dagarna. För att kroppen ska ha möjlighet att vänja sig vid materialets effekt. Sen ska man öka användningen till minst 8tim/dag, gärna mer. Sen är det viktigt att använda den intensivt varje dag i 10-20 dagar, innan man kan utvärdera effekten.
Back On Track nackskydd med kardborre Cervikal Spinal Stenos diskbråck  
Back On Track nackskydd med kardborre täcker nackens/halsryggens kotor och de översta kotorna av bröstryggraden.
Man kan använda den även när man sover, men bäst effekt ges när man är aktiv eftersom tyget reflekterar kroppens värmestrålning, infraröd värmestrålning.


Idag provade jag den för första gången.
Jag hade den på mig när jag bl.a gick dagens promis.
Härlig höstpromenad i prassliga löv i Degernäs, Degerfors  
Härlig höstpromenad i prassliga löv. Äkta höstkänsla :)
Jag startade med nackkragen i 2 timmar idag. Imorgon tänker jag ha den i 3 timmar. Dag 3 i 4 timmar. Och från och med dag 4 ska jag använda den i minst 8 tim/dag. Jag hoppas verkligen att den kan ge mig ytterligare bättre blodcirkulation, mindre inflammation och därmed ytterligare smärtlindring för min #Cervikal #Spinal #Stenos #diskbråck.


"Det är väl belagt och dokumenterat att långvågig infraröd värmestrålning ökar blodcirkulationen. Den ökande blodcirkulationen i vävnaderna luckrar upp muskelspänningar och bidrar till ökad prestationsförmåga. Ett viktigt användningsområde är den skadeförebyggande effekt man får när skydden används inför träning och tävling."

Läs mer här hur Back On Track fungerar:

http://www.backontrack.com/se/sa-fungerar-back-on-track/

Som tur är den så pass liten så jag kommer att kunna använda den under arbetsskjortan. Det känns mycket positivt!!! På fritiden har jag alltid, alltid halsduk eller scarf på mig. Det kan jag inte ha på jobbet. Så jag tror att den här Back-on-track kommer bli toppen för min nacke.

Ger det bra resultat kommer jag nog köpa Back On Track till fler kroppsdelar. Isf blir nästa köp till handlederna helt klart.

Ska bli så himla spännande =)


Tillagt aug 2014. Idag har jag 3st nackkragar BackOnTrack, 2st BackOnTrack knäskydd och 2st handledsskydd BackOnTrack. Sååå nöjd!!!

Dagens tänkvärda:

"Passa på! Imorgon kan förutsättningarna vara förändrade"


#Cervikal #spinal #stenos #myelopati #spondylos #BackOnTrack

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards