Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 27 oktober 2013 21:27

Igår kväll var vi några gamla vänner från skolan "Old Friends Ladies" ;D in till Örebro på Ladies Night. Himla trevligt!!! Åt gott innan, sen showen, sen satte vi oss på en pub och pladdra om livet :)

Trots att jag kom sent i säng så var jag pigg när jag vaknade på fm. Drog ganska snart på mig träningskläderna och cyklade lite + tränade händerna med lera, körde sen nackövningar och arm intensivträningspass 1, 2 och 3 med typ en timmes träningsuppehåll mellan passen.

Sus intensivträningsplan, öka vikter. Lyckas med träning trots Cervikal Spinal Stenos.  

Jag följer min egen utarbetade intensivträningsmall för att öka på vikt på redan inarbetade träningsmoment. Är i mitten på vecka 2 nu. Jag vill satsa mer, men lägger band på mig. Sakta men säkert går det framåt. Träningen flyter på bättre o lättare. Det liksom bara går av sig själv! Känns jättekonstigt men underbar känsla! Träningsflow :)))))))))

Senare på em var det dags för promis med handträningsbollarna :) Härlig promis även om det var mulet.

Vill skicka lite styrka till de som behöver! Alla har sitt att kämpa med...

Ljusglimtar i det mörka

"Även om det ser mörkt ut... Lyfter man blicken lite högre, så ser man ofta ljusglimtarna" Fokus, fokus, fokus!!!

Sedan hem och körde det sista och roligaste intensiv armpasset för dagen. Roligast och mest utmanande. Gick så bra! Nu har jag flytet! Rörelserna är stadiga och går som på räls. Är noga med att ta det lugnt och försöker att andas rätt.

Idag är det dag 7 med "Back On Track nackskyddet".

http://edenvik.bloggplatsen.se/2013/10/21/10282500-back-on-track-nackskydd-med-kardborre/

Funkar superbra nu. Jag ska göra en utvärdering mellan dag 10-20 och blogga om det.

Tyckte jag stelna till här på kvällskvisten men då tog jag en liten cykeltur och tränade händerna med lera och gjorde försiktiga nackövningar.
Tror nog mitt soff-förbud gör sitt till också. Ju bättre jag mår desto mer gurkmeja, fisk och vitlök äter jag ;)

Känns som jag äntligen har kommit på min egen livsbeskrivning "inte-vara-still"+ alla andra halmstrån som leder mig rätt :))))
Känns befriande! Jag hoppas det håller i sig! Jag känner ett sånt lugn inombords, det går inte att beskriva!

Dagens tänkvärda:
"Även om det ser mörkt ut... Lyfter man blicken lite högre, så ser man ofta ljusglimtarna" Fokus, fokus, fokus!!!

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards