Alla inlägg den 9 december 2013

Av Susanne Nietula Edenvik - 9 december 2013 15:21

Istället för att jag förlorar fler muskler/ får fler förlamade muskler. Så ger all intensivträning äntligen framsteg, muskler och funktioner.
Imorse storbölade jag som den värsta fontänen!
Jag har kämpat i 33månader (trettiotre månader!!!) med det gula, allra lättaste gummibandet. I början när det var förtungt gjorde jag luftrörelser.

Idag var det gula ääääntligen alldeles för lätt! Jag har provat det röda gummibandet så många ggr förut men det har inte funkat...
Idag funkade det jättebra! Heja "tarm-armarna"!
Tårarna sprutade av glädje, förvåning och jag vet inte vad?!
Vanligtvis så är det kroppen som inte lyder, som inte hänger med psyket. Idag har det varit ombytta roller. Märkligt liv jag lever!!! Kämpar som en galning i motvind och tjuter i medvind...? Vilken knockout det blev! Först 1000 tårar sedan ångestattack och efter det blev jag helt matt, helt handlingsförlamad. Antar att psyket är inställt på kamp och inte riktigt hinner med framstegen.

Men nu har det värsta släppt tror jag...
Laddat med två bananer. Så nu ska jag ta en promis med mina nya vinterskor :) så kommer jag nog hem som mig själv igen :)

Imorgon ska jag till Neurologen på USÖ. Ska bli såå spännande :))))

Dagens tänkvärda:
"Envishet ger styrka"

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards