Direktlänk till inlägg 14 december 2013

Jag är inte människa när jag inte får sova!!!!!

Av Susanne Nietula Edenvik - 14 december 2013 21:47

Dagen började ganska bra trots att jag sovit dåligt.

Eller... sovit dåligt!? Blivit väckt flera gånger trots att jag skulle upp och jobba! Kroppen blir stel, hackig och jag blir groggy när jag inte får sova =(

Mina 3 kära familjemedlemmar... Den första väckte mig en gång inatt... Nummer två väckte mig två gånger inatt... Nummer tre överöste mig med pussar och väckte mig såklart...
Nummer tre var katten ;))

Våran goa kisse Luna :))))

 

Uff! Vilken dag! Genomled arbetsdagen. Kroppen var slängig, stel och stränade och jag kände mig groggy... Kul när man ska leverera på jobbet... SMILE!!! SMIIIIILE...

Gjorde lite ärenden efter jobbet. Hem och käka. Sen satt jag mig och cyklade och tränade lite, då kändes det lite bättre.
Men, vid sådana här tillfällen önskar man sig en etta med endast en säng och en cykel. Sovklart! Eftersom min kropp inte är hel är sömnen superviktig!!
5,5-7 timmars sömn är HELANDE! JAG BEHÖVER DET! JAG ÄR INTE MÄNNISKA ANNARS!... Men helst inte mer än 7 timmar, för då blir det förmycket. Då blir jag seg för att jag sovit förmycket. Lagomt är bäst!

Till råga på allt är det lördagkväll och tjejfest. Men jag packade ner partypinglan i nov och hon ska INTE packas upp förräns i januari! Jag SKA klara jobbdecember UTAN bakslag.
Rastlösheten river i mig! När man går "ut i natten" rör man på sig typ hela tiden. Det passar mig, det passar min kropp. "Inte vara still!"
Men nu är det december, hemmakväll och jag tar en cykeltur till...

Till råga på det så ekar skafferiet tomt på makrillsburkar och det finns knappt 2tsk honung kvar! Snopet...! Jag som är hamster... och så hade jag inga makrillsburkar kvar =( Och honungen nästan slut :(
Är det något jag är "beroende" av som jag äter VARJE dag, så är det: 1-2 makrillsburkar, många skedar honung, 2 ägg och 5 bananer. Och alla vitaminer och kosttillskott förstås.
TUR att jag har bananer och ägg hemma iaf!

Herregud vad sur jag är ;D Värsta surmuskaenmansbandet ;)

Trött och sliten som få. Imorgon är en annan dag! Då är jag glad igen.

Vilken tur att man får en ny chans varje dag =)

Inser att jag är bortskämd med sömn senaste året. Tackolov!

Det är nog dags för en cykeltur och ett litet träningspass till. Kanske ett bad med tända ljus och Thåström o Sällskapet får förgylla och tona ner min rastlöshet och avsluta, kanske till och med vända min tröööttdag.

Skönt att skriva av sig :)

Dagens tänkvärda:
"Sömn är viktigt, livsviktigt."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards