Direktlänk till inlägg 18 december 2013

De där tanterna gav mig energi och "j-r anamma"

Av Susanne Nietula Edenvik - 18 december 2013 21:32

I förrgår hade jag en mycket bra dag. Styrkepasset flöt. Bilen var lätt att ratta. Jobbet flöt. Jag var så lycklig på jobbkvällens slut när jag med lätthet bärde den annars tunga kassalådan :))))
Kom hem, käkade, sen var det dags för ett litet pass handleds-styrka... Jag tittade på vänster handled som inte lydde :( Bytte genast ner till intensivpass hantlarna. Lydde inte!! :( Det jag klarat i höst var som bortblåst. Va' f-n!!! :((

Nåja armarna fick vila igår för att ta nya tag med ett arm styrkepass idag. Och då måste ju liksom handlederna funka, annars så går det ju inte att genomföra.

Kände mig lite orolig inför styrkepasset. Tvivel ger inte styrka!! Gick ut på en promis för att leta efter lite "j-r anamma"!! Benen var jättestarka :)
"Fokus, fokus, fokus"
Gick snabbt om en tant med stavar. För 2,5 år sedan brukade hon gå om mig... Hon blev såå glad och sa: - Vad snabbt du går nu! Hon var uppriktigt jätteglad för min skull =)
Nästa tant jag mötte glittrade med ögonen och hejade :)
De där tanterna gav mig den energin och "j-r anamma" som jag behövde för att köra styrkepasset nästan galant :) Handlederna fixade det!

Har ju tränat med det gula gummibandet i 33 månader och det röda i typ 10 dagar. Idag tränade jag med det gröna gummibandet. Woohoou!!
Provade det gula gummibandet idag och började gapflabba för det var så superlätt! LYCKLIG =) det var värt de där 33 månaderna =)))

I min ivrighet att få till styrkepassen har jag åtsidosatt intensivpassen... Payback time!

Ikväll efter jobbet körde jag bl.a intensivpass med handlederna. Det gick inte lätt, men det gick!

Måste få till att blanda styrkepassen och intensivpassen. Så att det blir en bra helhet. Alla kroppsdelar ska med!

Dagens tänkvärda:
"Glittra med ögonen och ge en medmänniska energi"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards