Direktlänk till inlägg 3 januari 2014

Nyårslöfte 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 januari 2014 22:52

Löften är bra! Grejen är ju också att man ska målmedvetet jobba på det.

Annars är det liksom ingen mening!

Nyttigt med tuff period för man kommer fram till bra beslut!
Mitt nyårslöfte är att det ska bli GOTT för jag ska bli mycket snällare mot mig själv & NYTTigare!
Det genomfördes inte 1 januari, men processen började då. Jag tror det kommer bli bra.

December-Januari är de tuffaste månaderna för mig. Jag får alltid större bakslag efter tuffa December.

Hittills mår jag riktigt bra om jag jämför med de senaste januari. Men ändå är jag smärtmässigt mycket sämre än på flera månader. Hänger mycket på att jag är förkyld nu också. Blir alltid deppig och medtagen då.

Det är mycket svårare för mig att inte dras ned i den fruktansvärda "hell-pain" djupet när jag är trÖtt o slitEn!! Hjärnan blir seg och kapad av smärta. "Bomull" i öronen. Vänster armen "brinner", fötterna "brinner" när de är stilla, kinderna "brinner" och jag är förkyld och såå trött. Njurarna känns tunga... Jag glömmer att andas, dricka vatten och kissa. Är i stort behov av "skalmansklocka". Benen orkar inte stå jobbpasset igenom... Ajabaja inte sitta!

Nä nu är det färdig gnällt! Idag är jag inte på topp! Jag är långt från botten, men ska uppåt!

Jag klarar egentligen inte att jobba 8 tim. Ännu mindre långpass på 9-12tim.
Jobbar jag 4-6 timmar är jag superduktig på smärthantering. Jobbet ger mig otroligt mycket positivt, på många sätt. Mitt jobb är superviktigt för mig. Jag är ingenting utan det.

Nu när jag har blivit så här frisk som jag faktiskt mot alla odds blivit, inser jag det omänskliga med att jobba lååångpass. Nu är jag redo... att säga: Nej tack till långpass.


Jag har varit tapper, kämpat, inte varit sjukskriven en endaste dag på 4,5 år, trots att jag varit sjuk i 3 år.
Jag är helt övertygad om att jag hade varit ännu sjukare om jag hade gått sjukskriven.
Men jag kommer bli ännu friskare om jag blir bättre på att säga: - Nej tack till långpass.
Alla vinner på en så hel mig som möjligt.

Så nu är processen igång: GOTT = snäll mot mig själv = Nej tack till långpass!
 
2014 kommer bli NYTTigare för jag SKA sluta röka. Min enda dåliga skitlast bye, bye! Jag kommer att få ett riktigt superfint "pris" som belöning =)))) Plus att jag kommer bli friskare.
Bearbetningen har börjat, kommer INTE bli lätt men processen är igång!
OMG vad deppig och grinig jag kommer bli =((((( MEN då får jag tänka på det superfina priset ;D

Och så har jag bestämt att även fast jag gjort ett fantastiskt (för att vara mig) träningsår 2013 så kommer 2014 bli ännu bättre.
Mot nya mål: GOTT NYTT!

Dagens tänkvärda:
"Det bästa med skitdagar är att efter skiten kommer det underbara stunder som gör mig hög på av livet"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards