Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 10 januari 2014 23:06

Bradag 5!!! Och det är bara 10 januari!! Ett fantastiskt tecken :))))
Dec/Jan brukar vara mina värsta månader sådär som man känner att man knappt har näsan ovanför vattenytan. Ibland t.o.m tvivlar på om man överhuvudtaget orkar leva.

Smärtstatus 1. Betyder för mig att smärtan finns där MEN inte påtagligt hEla tiden. Det pirrar och småbränner lite under fötterna när jag har fötterna stilla, det drar och stränar lite i bakhuvudet ibland, ansiktet hettar och pirrar sällan, höger lår är bara bortdomnat korta stunder, vänster armen slipper både bränder och svetslåga. Inga kramper eller nervryckningar. Värst idag är nog händerna som är fumliga, pirrar, bränner lite och är ömma. Så fort nacken gör ont gör jag zonterapi. När nacken stelnar till gör jag nackövningar, titta upp-ner, sida-sida x5-10ggr, många ggr/dag.
Jag är i himmelriket ;D

Träningen går framåt.
Ibland klarar jag av att cykla på 4:an den här veckan :)
Intensivpassen går på rutin.
På styrkepassen kan jag ta i riktigt ordentligt utan att jag får "knivhugg" i nacken. Är superfokuserad och tänker mycket på andningen.
Men den här veckan känns det som jag kommit fram till en tröskel igen...
Men trösklar är till för att ta sig över! Blandar friskt bland vikter, reps o set. GAH! "I can do this! Yes I can!" ;D

Handledsträningen har varit kämpig men verkligen gått framåt. Gått så bra att jag den här veckan har tagit av mig handledsskyddet på vänstern, varannan halvtimme när jag står i kassan. Efter snart 3år!!
Varannan halvtimme kan det bli en del tunga lyft så då har jag på mig handledsskyddet. När jag har plockpass är det tunga lyft hela tiden då har jag handledsskydd på både vänster och höger.

Snart dags att krypa ner i sängen - rolig jobbdag imorgon :)

Dagens tänkvärda:
"Trösklar är till för att ta sig över!"

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Diskbråck #Muskelatrofi #TränaVarjeDag #Fokus

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards