Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 17 januari 2014 10:18

Vill iiiinte erkänna egentligen... men har varit kroppsligt sämre senaste dagarna. Men märker att lyckas jag ha humöret på topp och mycket energi, så får jag BraDagar trots olydiga händer :( och mycket frustande, stönande och pustande. Försöker tänka mycket på andningen, andas in genom näsan, andas med magen!

Det bevisar vad viktigt det är att hålla uppe humöret och energin. Så det ligger som fokus nr 1 just nu. Är rädd om mina bradagar :)

Måste tänka hårt för att få händerna att lyda så mycket som möjligt! Har blivit många tokroliga händelser senaste dagarna. Förstår att det ser roligt ut med "Papphammar-style". Lika bra att skratta åt eländet ;) och det har vi gjort, skrattat så tårarna sprutat!! ;D

Saker flyger ur mina händer hela tiden, har en svagare period med händerna. Värst är vänstern. Jättesvårt att tvätta mig, att trycka handen mot kroppen. Får tvätta armhålorna med handryggen.
Det som är svårast för mig är att tvätta mig och klä på och av mig... Tränar flera gånger per dag!! Andas! Tålamod!

Har bestämt mig för att lyckas med att idag blir det BraDag 12/2014!!! Klamrar mig fast! Idag väntar lunch med lillasyster som behöver muntras upp. Min lillasyster är världens omtänksammaste :) Ska försöka ge lite tillbaks idag :)
Sen blir det fredagstryck på jobbet :)

Igår morse skjutsade jag "barnen" till skolan. Sen gick mamman ut och gjorde snöänglar ;D
Barnasinne ska man ha :)
Snöänglar ligger mig varmt om hjärtat, det gör alla änglar.

Dagens tänkvärda:
"Don't worry, be happy"

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards