Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 10 februari 2014 08:02

Krångliga skitkropp :(
Jag har oftast mer eller mindre problem med att kissa. Ofta känner jag inte att jag blir kissnödig utan går efter klockan. Glömmer jag bort att kissa så blir jag "tung" i njurarna efter 3-4 timmar. Eller får ont i magen. Det gör inte direkt ont i njurarna, utan det känns mest som att jag blir "tung" i njurarna. Jag blir liksom väldigt medveten av att njurarna finns.

Nu har jag haft problem en längre tid. Plus massa andra problem... Så i onsdags morse såg jag till att spara morgonurinen i ett rör för att kunna söka hjälp.
Mycket riktigt, bakterier :(
Så nu blev det tvunget med en penicillinkur. Jag tål inte all antibiotika men fick en sort, Furadantin 50mg, som min kropp har klarat bra förut.

Men jag mår så fruktansvärt illa och det blir värre för varje tablett. Jag har fått tillbringat många stunder inne på toaletten. Penicillinet har åkt hiss upponer o neroupp. Jag har svalt, svalt och svalt och verkligen försökt på alla sätt och viss att inte spy... Tror att jag har fått behållt penicillinet iaf. Det enda som kommit ut är vitt skum.? Rabies ;)))

Illamåendet kryper i kroppen och jag har stundtals betett mig som jag gjorde när jag skulle föda barn. Jag har försökt att andas lugnt, men det är mycket svårt när illamående attackerna tar över.

Ringde sjukvårdsupplysningen 1177 igår men hon tyckte jag skulle försöka stå ut. Så jag biter ihop och gör mitt bästa! Läste att Furadantin innehåller laktos men 1177 trodde inte att det var därför jag mår illa.

Biter ihop och lider! Orkar inte med sånt här krångel!!!! Men nu är det sista dagen!!! Endast 2 tabletter kvar. Jag ser ett slut på äckelpäcklet. Men fattar inte hur jag ska få i mig de 2 sista. SUCK!!!

Jag tar Furadantin precis enligt instruktionerna i samband med måltid. Jag försöker ta den i mitten på måltiden. Plus att jag tar den med laktosfri Yoghurt med acidophilus och bifidus.

Ska till Apoteket och köpa in Probiotika. Tror min mage behöver det!!
Antagligen har antibiotikan tagit de goda bakterierna. Jag hoppas verkligen att den även tar de onda bakterierna!

Jag hoppas verkligen att penicillinkuren hjälper! Jag ska kolla om ett par dagar med: Nitristic. I tisdags hann jag knappt doppa ner stickan innan den blev knallrosa på mindre än en halv sekund.

Idag känner jag mig iaf inte febrig och mina knän känns bättre :)))))
Antibiotikan verkar iaf ha tagit den äckliga beläggningen på tungan och jag tappar inte skinn i munnen längre.

Vik hädan urinvägsbesvär!!!
Min kropp är tydligeninte gjord för läkemedel.

Dagens tänkvärda:
"Jag hoppas verkligen att det är värt det!"

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards