Alla inlägg den 18 februari 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 18 februari 2014 23:06

Kom till Stockholm söndag eftermiddag. Tillbringade eftermiddagen med min vän Annika. Fick i mig lite Stockholmsatmosfär. Härligt!!! Längesen jag var här. På måndag morgon skjutsade Annika mig till pendeltåget som skulle ta mig in till centralen. Jag var i god tid! Solen sken så starkt i Sthlm. Supergött, men solallergin gjorde sig påmind. Jag får som nässelutslag av solen när jag är ovan. Bevis på att våren är på G! =))))))

Lantisen irrade runt bland gaterna, i god tid ställde jag mig vid fel gate... i 30min :S så tyvärr missade jag bussen som skulle ta mig ut till Skarpö Lärcenter... Herregud, jag höll på att dö på mig själv!!! Skyller på nervositeten över att klara av den här stillasittande utbildningen ;))) Kastade mig in i en taxi. Det blev min dyraste taxiresa hittills!! 1415kr fram till färjan! Ja, ja vad gör man ;) Väntade in nästa färja. Och ordnade så en vänlig själ kom och hämtade mig på ön och körde mig dit jag skulle. Tack, tack! Vilket flyt! Började inte bra, så dagen kunde ju bara bli bättre ;)

Som tur var blev jag bara en kvart försenad. Puh!
Resten av dagen gick jättebra. Jag klarade bra att sitta "still". Använde mig av medveten andning, handträningsbollar och diverse smyg rörelser ;)
Klockan 20 på kvällen var vi klara för dagen. Så då stack jag till mitt rum direkt, softade och bytte om till träningskläder. Sen gick jag nyfiken och förväntansfull bort till gymmet. Mycket riktigt, där stod det en träningscykel. Jippie!! Cyklade en mil och sedan körde jag ett styrkepass med hantlarna. Såå gött!!

Imorse klev jag upp utvilad och pigg 05:30. Kroppen kändes extra bra! Tog en liten promis i mörkret. Hem och fixa till mig för att sen äta frukost kl 7. Sen hann jag med en liten promis till... Såå underbar soluppgång.

Såå himla fin natur här på Skarpö :))))))

Tyvärr gick dagen idag, dag 2 inte lika bra som dag 1. Men jag gjorde mitt bästa! Medveten andning, handträningsbollarna och smygrörelser. På eftermiddagen fick jag jättesvårt att koncentrera mig. Hjärnan blir kapad :(
Men då kom jag på att jag skulle försöka sätta mig in i känslan jag får när jag cyklar, för att bli av med smärta. Krävs en hel del koncentration. Men är effektivt. Man lurar hjärnan. Jag har fört över det här från en undersökning jag gjorde om mina nervbanor på USÖ. Då räckte det med att jag TÄNKTE att jag rörde ex. lillfingret så gjorde maskinen utslag, fast lillfingret var helt stilla. Jag tror den undersökningen heter EMG?? Måste kolla upp det! Men iaf det är därifrån jag har fått att jag kan lura kroppen/hjärnan/känslor mm.
Sen kunde jag koncentrera mig bättre igen en stund :)

Som tur var fick vi en halvtimmes rast innan sista passet så då hann jag ut på en liten promis i mörkret. Det gjorde gott! Frisk luft, musik och handträningsbollarna i händerna =))) Sen var jag redo för dagens sista måltid med provning.
Så himla god mat här! Så mycket information. Så långa dagar. Så många smakupplevelser. Bra kursledare som kan fånga upp ens intresse. Jag lär mig massor =)))))

Men kan säga att jag läääängtade efter cykeln när vi slutade vid kl. 20 idag.
Jag är sååååå otroligt tacksam att jag inte har ett stillasittande jobb!!
Ikväll blev det cykling + handträning med lera och därefter ett intensivpass med hantlarna. Så himla bra att de har ett litet gym här. Många tummar upp!
Har även använt mig av zonterapi mot "knivhuggen" i nacken. Nu är det bara en god nattsömn som fattas så är jag på banan imorgon igen :)
Nu har jag klarat av 2 dagar av 3 =)))

Dagens tänkvärda:
"Hur långt kan man gå med att ändra sina tankar?"

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #Förlorade #Muskler #Kämpa #MedvetenAndning #TräningÄrLivet #Träna #Cykla #Soluppgång #Handträning #Hantlar #Attförsättasigienbättrekänsla

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards