Direktlänk till inlägg 19 februari 2014

3-dagars stillasittande kurs avklarad =)))

Av Susanne Nietula Edenvik - 19 februari 2014 22:15

Dag 1 gick över förväntan :))) Dag 2 riktigt besvärlig, men det gick. Idag dag 3 gick iaf bättre än dag 2. Mycket tack vare att jag kom på igår att tänka mig in i sköna känslan att jag cyklar. Det avleder att det svider i hela kroppen, smärta, bränder, tusen nålar mm. Handträningsbollen, medveten andning och "smyg"rörelser har jag också använt flitigt. Knepen har verkligen hjälpt mig att härda ut, även om det varit mycket jobbigt att vara så otroligt still. Det gäller att komma på vad som passar just sig själv!

BackOnTrack nackskydd och handledsskydd har jag haft på dygnet runt. BackOnTrack knäskydd har jag använt all min vakna tid. Knäna är mycket, mycket bättre :))) pga all stillasittande kanske :)
Nackrörelserna har jag bara använt mig av utanför kurstid. Ville ju inte att det skulle se ut som jag satt och nickade "ja" eller skakade på huvudet "nej" under kurstid ;D Annars i vanliga fall använder jag nackrörelser flitigt varje dag, många gånger.

Collage från frukost-minipromis och lunch-minipromis. Så fin natur :)

Himla tur att jag släpade med mig bananer! Såg inte till en enda banan i fruktskålarna på tre dagar. Jag hade avlidit ;D Men märkte att kroppen kräver inte 5 bananer/dag när jag är sådär stilla. Räckte med 3-4 bananer/dag.

ÅH! Känns så jäkla bra att jag klarade av det här!!! Känner mig som en sliten vinnare ;)
Det har varit besvärligt att vara så still, men jag klarade det riktigt bra!
Ingenting jag vill göra om känns det som... Men snart har jag glömt det jobbiga. Tackolov =))
För de andra var utbildningen utmaningen och för mig var utmaningen att vara still... Känns lite orättvist, men nu är det som det är.
Jag har lärt mig massor på kursen och vill verkligen öva, öva och lära mig ännu mer nu =))

Hann med både att käka, affärer och promis på stan i Stockholm innan tåget skulle gå :))))))
Kikade in i fönstret på ett gym som jag gick förbi. Funderade på om jag skulle hoppa in och cykla lite :) Men jag såg inte till någon cykel :( bara massa andra maskiner, springband mm.
Men det var skönt att promenera runt lite. En seger-promis ;)

Dagens tänkvärda:
"Känns mer än bra att få komma hem till cykeln och tryggheten "inte vara still."

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #Förlorade #Muskler #Kämpa #MedvetenAndning #Promis #Promenera #Nervsmärta #Soluppgång #Utbildning #Attsittastill #Vinnare #Attförsättasigienbättrekänsla
#Knepmotsmärta #Avledningmotsmärta

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards