Alla inlägg den 24 februari 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 24 februari 2014 22:46

Lycklig är bara förnamnet! Härliga glädjetårar trillade i bilen hem efter jobbet.
Jag har kämpat och kämpat med att räkna sedlarna på jobbet efter varje jobbpass i 3år. De större sedlarna har varit sååå j-a svåra, de är stora och jättesvåra att handskas med. KRÅNGLIGA när inte händerna lyder. Har krävt stor koncentration!

MEN plötsligt händer det =)))
Ikväll gick det sååå lätt att bläddra med de stora sedlarna =))) "Bappa-ra-bappa-bappa-ra!" Nu längtar jag tills på onsdag när det är jobbdags igen och jag får bläddra med sedlar ;D
Dessutom gör det inte ont i nacken varje gång jag sträcker ut kvittot till kunden längre. Nu 2014 kanske det handlar om hälften av gångerna. Jag vet att det kommer att komma sämre dagar ibland, men jag vet att det här absolut betyder stora framsteg!
2014 använder jag ytterst sällan handledsskydden på när jag jobbar i kassan.
Bilen är lättkörd. Händerna och handlederna är starka och säkra på ratten. Bilen är LÄTT att ratta UTAN handledsskydden på =))))

Nu gäller det att fortsätta kämpa och underhålla förmågan med mer lydande händer. Ger jag upp och är stilla kommer förmågan försvinna, eftersom nervrötter och ryggmärg är i kläm och stör signalerna mellan muskler och ryggmärg.
Valet att fortsätta är allt annat än svårt för mig. "Inte vara still" =D

Men jag är mycket nyfiken på VAD det är jag gör rätt för min kropp. Jag ska ju omöjligt kunna bli bättre?

Är det blodcirkulation, BackOnTrack skydd, intensivpass, styrkepass, finmotorikträning, medveten andning, nackkudden, sulor, zonterapi, nackövningar?

Är det alla höga doser (inget småjams!) av all inflammationsdämpande hälsokost mm: gurkmeja, svartpeppar, honung, vitamin D3, magnesium, zink, B-komplex, omega3, ingefära, cocos-olja, olivolja, ägg, all fisk, alla bananer, vitlök, lök, bär, all nyttig kost, lite rödvin? Eller anti-socker, anti-vetemjöl, anti-laktos, anti-medicin?

Är det envishet, fokus, livsglädje, livsnjutning, positivt tänkande eller den starka tron på att jag visst ska bli bättre fast jag inte ska kunna bli friskare?
Jag tror att det är ALLT det här tillsammans. Ett pussel. Ja, jag är inte sysslolös iaf ;)
Jag säger inte att jag är frisk, inte heller smärtfri. Men jag har fått ett bra liv trots allt! Mina sämsta dagar nu kan jämföras med mina bästa dagar förut. TACKSAM!!

Just nu "brinner" vänster armen och fotsulorna så det blir till att ta fram handträningsbollen, försöka röra på fötterna och ta till medveten andning. Mot knivhuggen i nacken tar jag till zonterapi.

Imorgon ska jag prova yoga och så är det bl.a styrkepass på programmet. Längtar =)
Å så måste jag köpa kisel, det tror jag att min kropp behöver :)

Dagens tänkvärda:
"If you can dream it,
you can do it."
Walt Disney

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #Förlorade #Muskler #Kämpa #MedvetenAndning #TräningÄrLivet #Träna #Cykla #Framsteg #Gurkmeja #Nervsmärta #Finmotorik

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards