Alla inlägg den 2 mars 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 2 mars 2014 20:13

Jag äter INTE socker eftersom det ökar inflammationer i kroppen.

Jag har varit en av de värsta godisgrisar som finns. "Små"godispåsarna vägde aldrig under 1kg!!

Det är såååå skÖnt att slippa det där höga sockerbegäret nu.
Jag har under mina 3 år som sjuk sökt viktiga pusselbitar för att bli så frisk som möjligt. Varav jag stötte på flera ggr att socker ökar inflammationer i kroppen!! Det var inte lätt att ta till sig kan jag lova. Men under 2012-2013 tog jag det på allvar, trappade ner och idag är det sällan jag äter socker.

Men ibland blir man ju sugen på något göttit iaf. Jag försöker att använda mig i huvudsak av banan och honung när jag vill ha något sött. Väljer då ekologiskt SÅKLART!


Min egen påhittade nyttiga chokladbollssmet =)

1dl havregryn
1,5 msk kokosolja
1,5 msk kakao
1,5 msk honung
Ikväll hade jag även i nyttiga solroskärnor

Ingredienserna rör jag bara ihop i en burk och äter med sked. Glufs ;D

Havre är ett superlivsmedel som är mycket näringsrikt, innehåller bl.a bra med B-vitamin, järn, magnesium, fosfor och zink. Läs mer:
http://www.halsosidorna.se/Spannmal.htm

Kallpressad kokosolja är nyttigt för uppbyggnad av gamla och skadade celler. Läs mer:
http://www.kostdemokrati.se/midi/2012/07/16/kokosolja-har-helt-otroliga-naringsvarden-och-farmakologiska-mojligheter/


http://www.kungmarkatta.se/produkter/visa-produkt/kokosolja-virgin-225ml-351/

Solrosfrön innehåller Kisel som stärker bindväv, muskler, ben, tänder, hår, naglar, hud och slemhinnor. Följder av brist: Kiselbrist kan medföra ben- och ledbesvär, diskbråck och ischias, nagelsjukdomar, hudbesvär, rynkor och slapp hud, håravfall, ökad mottaglighet för infektioner, bihåleinflammation, irritation av slemhinnor.
Läs mer: http://www.alternativmedicin.se/Mineraler/Kisel.html

Fruktos är inte heller alltid bra. Men bananer och honung är ett bättre alternativ än socker. Dessutom har de goda egenskaper också.
Bananer ska vara ekologiska!! Innehåller bl.a Kalium och Magnesium.
http://edenvik.bloggplatsen.se/2013/05/05/9809298-bananer-blir-man-glad-och-stark-av/

Honung innehåller antibiotikaliknande ämnen, men också andra ämnen som har en bakteriedödande effekt. I dag ökar åter honungens medicinska användning på grund av det tilltagande problemet med antibiotikaresistens.
http://edenvik.bloggplatsen.se/2013/05/06/9809947-honung-ar-en-dunderkur-for-halsan/

Allt det här är nyttigt för att bygga upp min sjuka kropp så gott det går.

Å hittills går det ju faktiskt åt rätt håll för mig =)))

Dagens tänkvärda:
"Nyttigt Är Gott!"

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #Förlorade #Muskler #Kämpa #Kokosolja #Havregryn #Solrosfrön #Honung #Kakao #Chokladbollssmet #Chokladbollar #NyttigtÄrGott

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards