Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

Costa Los Gigantes - Måndag - Maten All-inclusive

Av Susanne Nietula Edenvik - 17 mars 2014 23:45

Utsikt över Atlanten och Delfinpoolen Costa Los Gigantes  

Sista morgonen med Alanten som utsikt och Delfinpoolen. Många tankar... Jag vill stanna kvar!!!
Den sista dagen i paradiset tillbringade vi mest vid poolerna.

Livet och maten blev så enkelt på Costa Los Gigantes All-inclusive. Eftersom jag inte kan äta laktos eller vetemjöl, så blir jag begränsad. Dessutom vill jag äta så nyttigt som möjligt för mina muskler, nerver, celler och ja hela kroppens skull. Lägg därtill att jag är lite kräsen också... INGA PROBLEM!
Vi behövde inte heller gå längre sträckor som mina knän inte klarar. 

Det hade varit väldigt bökigt om vi skulle leta reda på någon restaurang där jag kunde äta, dessutom bökigt för mig att gå runt och leta eftersom mina knän krånglar så ska jag promenera max 20minuter.

Det här var perfekt för oss :) :)

Synd att jag inte tog några kort på våra tallrikar de första dagarna!! Allt var så överväldigande och så gott. Nåja, tog några kort på slutet av veckan iaf när vi försökte skärpa oss med matfrosseriet ;)

Frukostbuffé Costa Los Gigantes

Frukostbuffén
Frukosten var öppen mellan kl. 7:30-10:30. Frukosten var överdådig och olika varje dag. Jag kunde gå och välja sådant jag vill äta till frukost som fisk, ägg, lök, vitlök, grönsaker, ost, oliver, majonäs, färskpressad juice, kaffe och alltid massa olika frukter. Jag hade med mig en burk Gurkmeja och en burk svartpeppar. Jag blandade ihop majonäs, vitlök, olivolja, gurkmeja och svartpeppar. Så då fick jag min anti-inflammatoriska dos vid varje måltid. Jag hade även med mig alla mina vitaminer och tillskott.

Förmiddagskaffe Costa Los Gigantes

Förmiddagskaffet tog vi alltid i solen. Vilket läge :)
Kaffet smakade inte som hemma såklart. Vi gillar starkt kaffe. Så vi körde med dubbel espresso, funkade riktigt bra.

Lunchbuffé Costa Los Gigantes Teneriffa

Lunchbuffén
Lunchrestaurangen var öppen 12:30-15:00.
Lunchen var också jättestor och jättegod!! Olika varje dag. Jag kunde alltid välja bland olika sorters fiskar, massor med grönsaker, ris, bakad potatis. Man kunde även gå fram och beställa direkt vad som erbjöds från stekborden. Varje lunch avslutades med olika fruktbitar. Mums! Fanns även massor med bakverk att välja på.

Snack Bar Poolen Costa Los Gigantes

Lunch Snack Bar Poolen
Öppettider kl. 10-17. Barbecue vid poolen var öppet kl. 13-15:30.
Här var det ett lite mindre buffé-utbud. Eller rättare sagt ett helt normalt utbud på buffé. Här kunde jag välja pomfritt, fisk, fågel, grönsaker och frukt. Drycker ingick som vatten, kaffe, dricka, slush, drinkar, öl, vitt, rosé eller rött vin.
Länk om Snack Bar Poolen:

http://edenvik.bloggplatsen.se/2014/03/15/10618622-los-gigantes-lordag-snack-bar-poolen/

Frukt Costa Los Gigantes

Massor med frukt & efterrätter efter varje måltid. Mängder med kakverk och tårtor. Olika sorters ostar.
Bananerna smakade extra bra här i solen :D
Obegränsat med hur mycket frukt som helst här. Honungsmelonerna var så goda. Apelsiner, Ananas, Vattenmelon, Kiwi, Papaya mmmm :)

Middagsbuffé Costa Los Gigantes

Middagsbuffé
På kvällen mellan kl. 18-21 fick man komma och äta kvällsmiddag. Fanns en hel del förrätter att välja på, olika varje kväll. Och allt från tacos, tapas till finare maträtter. En kväll åt vi haj, det var gott, lite mer köttaktigt. Såklart massor med grönsaker. Jättemycket frukt, ostar och efterrätter. Till måltiderna kunde man välja vatten, dricka, juice, öl, vitt, rosé eller rött vin.
Barnen hade alltid ett eget litet utbud om de önskade.

Restauranglänk:

http://www.belivehotels.com/hotel/EN/ficha_hotel/costa_los_gigantes/restaurantes.jsp

Tog tyvärr aldrig något kort på rummen. Så här kommer en länk:

http://www.belivehotels.com/hotel/EN/ficha_hotel/costa_los_gigantes/descripcion.jsp

Länkar om Costa Los Gigantes Gym & Spa:

http://edenvik.bloggplatsen.se/2014/03/16/10619599-los-gigantes-sondag-trana-pa-semestern/

http://edenvik.bloggplatsen.se/2014/03/12/10611612-los-gigantes-onsdag-finska-cowboyen-50-ar-spa/

http://www.belivehotels.com/hotel/EN/ficha_hotel/costa_los_gigantes/spa.jsp

Tavlan med veckans aktiviteter för vuxna.

Aktivitetstavla Costa Los Gigantes

Barnen hade en egen lika stor tavla med aktiviteter :)

Bamse :) Röda krysset visar var vi bodde Costa Los Gigantes

En dag "sprang" jag ikapp Bamse :) han ville gärna vara med på kort.
Det röda krysset visar var vi bodde.

En låt som spelades väldigt mycket där nere speciellt för barnen :)

En vecka går alldeles för fort!
Jag behöll bikini på i det längsta... Sen blev det sommarklänning på!

Sista kvällen Sommarklänning Fullmåne Costa Los Gigantes

Det var bäst att njuta av sista timmarna med sommarkvällsvärme. Och lyssna på syrsorna :)
Tidigt imorgonbitti lämnar vi paradiset...
Tack syster Ewa för tipset på ett fantastiskt hotell.
Vi har haft en underbar vecka. En vecka till hade inte gjort ont.

Hotel Costa Los Gigantes Resort Luabay Tenerfiffa

Våra varmaste rekommendationer: 

http://www.fritidsresor.se/resa/Spanien/Teneriffa/Los-Gigantes/Costa-Los-Gigantes-Resort/

Missa inte den svarta lavastranden:

http://edenvik.bloggplatsen.se/2014/03/13/10612795-los-gigantes-torsdag-svart-lavastrand/

Finsk cowboy i solnedgången över Atlanten. Hotel Costa Los Gigantes, Teneriffa.  

Finsk cowboy i solnedgången över Atlanten. Hotel Costa Los Gigantes, Teneriffa.


Hola!

Dagens tänkvärda:
"Många kort och fina minnen av en helt fantastisk vecka!"

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #Teneriffa #Atlanten #Utsikt #Paradis #Semester #Sommarklänning #Solresa #Semester #FinskCowboy #Solnedgång #Frukt #Mat #Haj #Fisk #All-inclusive #Luabay #CostaLosGigantes #Bamse #Fritidsresor #Spa #Gym #Leva #Njuta #Livet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards