Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Rökfri dag 1 & 2 Utmaning - Sluta röka för sista gången!!

Av Susanne Nietula Edenvik - 28 mars 2014 23:00

Då är det dags igen!!! Vi har förberett oss i flera månader.
Har jag lärt mig hantera grymma Mr Cervikal Spinal Stenos så ska jag banne mig bli rökfri också!!!

Att röka har varit en stor "tröst" för mig under tiden jag varit sjuk. Men har ju tyvärr inte hjälpt mig att må bättre med alla gifter!! Jag har slutat två gånger under tiden jag varit sjuk men har tyvärr börjat igen efter någon, några månader. Kände väl tyvärr ingen förbättring i min sjukdom heller när jag var rökfri. Typiskt!
Men jag vill så gärna bli rökfri igen! Vi var rökfria 9 år förut så det ska gå igen!

Har jag lärt mig hantera grymma Mr Cervikal Spinal Stenos så ska jag banne mig bli rökfri också



Rökfri dag 1 Torsdag 27/3
Sluta-röka-trollen tar nya tag!

Känner mig redan tjurig ;) Men är mest rädd för deppighet... Men det går ju över!
Nikotinplåster på!! Laddat med Nikotintuggummi och Nikotintabletter.

1177 Rökfri-app nedladdad!! Finns även på nätet.

http://rokfri.1177.se/
Känner mig stark! Taggad!!! "I can do this! Yes I can! We can do this! Yes we can!"

Det ska bli såå skönt!!!

Hostan kan bero på Cervikal Spinal Stenos eller rökning  

Jag hoppas min hosta försvinner. Tror hostan beror på rökning men vet inte. Hostan kan bero på Cervikal Spinal Stenos. Tiden får utvisa.

Rökfri dag 2 Fredag 28/3
Woohoou!
Idag känner jag mig stark!

Efter cykling och promis så har jag glömt bort att jag inte ville kliva upp imorse ;)
Fredag och solen skiner och dessutom roligt fredagsjobb :)


Men det blev jobbigare på kvällen, jag ville inte gärna prata. Dukade fram kaffe, rödvin, öl, nötter, chips, godis och nikotintuggummi och ville bara vara tyst och ifred.


Det ska bli så skönt när det värsta är över!!

Dagens tänkvärda:
"Har jag lärt mig hantera grymma Mr Cervikal Spinal Stenos så ska jag banne mig bli rökfri också!!!"

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #SlutaRöka #Nikotinplåster #Nikotintuggummi #Nikotintabletter #Hälsa #BliFriskare #Rökfri #Vilja

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards