Direktlänk till inlägg 1 april 2014

Rökfri dag 6 - Sov bort ångestdag!!!

Av Susanne Nietula Edenvik - 1 april 2014 22:00

sluta röka känsla

Vill INTE vakna idag heller...!! Men måste. Vilken himla tur att måsten finns!

Don't give up! Rökfridag 6

Tog en underbar minipromis på morgon. Solen sken och jag kände mig vid ganska gott mod. Tyckte nog att knäna var lite bättre idag :) Framsteg!

Kommer hem... och lägger mig och sover igen!! Det här är inte jag!! Orkar inte!! HUR mycket kan jag sova?? Jag som bara kräver 6 timmars sömn i vanliga fall. Tvärslocknar t.o.m sittandes ibland. Misstänker att jag blir trött av godis och sockertoppar som min kropp inte är van med.

Sluta-röka-ångest-troll

Vaknade lagomt till kl 12 när finska cowboyen kom hem på lunch. Tur att maten redan var klar.

Använder sluta röka apparna flitigt! Mest "Rökfri 1177" men även "Kwit".

http://rokfri.1177.se/

https://itunes.apple.com/us/app/kwit-quit-smoking-is-a-game/id525441365?mt=8
(Nicorette appen bara kraschar så den slängde jag bort. Blev ju bara irriterad!)


På em när jag håller på att krevera kommer jag på att jag glömde byta nikotinplåstret på morgonen. Varför krångla till saker!? Trött, trött, trött!! Tvingar mig själv att inte gå och lägga mig igen. Sätter mig på altanen i solen istället. Försöker äta frukt istället för godis.

Sluta röka ångest troll

Negativ, slö, irriterad, känner mig emellanåt apatisk och sur :(((
Sonen skrattar åt mig för att jag är så sur ;D
Tappar bort mig själv totalt i sluta-röka-processen.

Men det finns inga alternativ! Jag är superbestämd!!

Jag SKA sluta röka för sista gången, till vilket pris som helst!!
Mitt upp i alltihop undrar jag hur det kan vara lagligt att sälja cigaretter? Vilket jävla gift! Typ 4500 gifter ska kroppen avvänjas med...
Ångest? JA!!
Äter mer chips, jordnötter, choklad och godis... Allt är tillåtet bara jag inte röker!

Sluta röka godis

Jag har hittat en god mjölkfri mintchoklad som dessutom är ekologisk :)))
Har även hittat en jättegod laktosfri hasselnöts choklad som jag gillar. Försöker verkligen hålla mig från socker som ökar inflammationer i kroppen. Men nu är målet att sluta röka!
Jag har kollat på godis också och har hittat den här lakritspåsen som är glutenfri, mjölkfri och sockerfri. Den är ju förstås sötad med något annat. Men om jag håller mig till det sockerfria så är utbudet inte så stort och jag hoppas att jag bespar min kropp från extra inflammationer? Men som sagt sluta röka är målet just nu!

Det var den lediga dagen!

Fick verkligen ingenting gjort.

Glömde t.o.m bort att det var styrkepass-dag! GAH!

Men höll mig rökfri :D
Bara att kämpa på!! Heja oss :) :)

Dagens tänkvärda:
"Mitt upp i alltihop undrar jag hur det kan vara lagligt att sälja cigaretter?

Vilket jävla gift! Typ 4500 gifter ska kroppen avvänjas med..."

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #SlutaRöka #Nikotinplåster #Nikotintuggummi #Nikotintabletter #Hälsa #BliFriskare #Rökfri #Vilja #Envis #Pepp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards