Alla inlägg den 2 april 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 2 april 2014 22:28

Ännu en rökfri morgon. Morgon!!! Jag vill röka på morgonen!!! Orkar inte gå upp när jag inte får röka, vill bara sova mig igenom helvetes tiden med värsta cigg-abstinensen.

vill bara sova mig igenom helvetes tiden med värsta cigg-abstinensen

Snoozar, snoozar och snoozar i 1 1/2 timme... Tillslut är jag tvungen att kliva upp!! Jag har lovat att skjutsa sonen på morgonen. På 5 stressiga minuter är jag klar på toa och är påklädd. Morgonkaffet upphällt i bil-kaffekoppen, bananer i ryggsäcken och så iväg och skjutsa! Jag som vill sitta i lugn och ro och dricka kaffe på morgonen, cykla och äta frukost INNAN jag går ut på morgonen! Jag känner inte igen mig själv!!

Glömde stegräknaren hemma! Glömde kaffet hemma! Morgonpigga jag i vanliga fall är nu sååååå trött. Tur att jag vet att det kommer gå över!!!

Parkerar bilen för att ta en mini-promis i morgonsolen.

Knäna känns verkligen bättre. Så härligt!

Men sjukgymnasten säger att jag ska fortsätta med minipromisar flera veckor till.

Jag ska försöka lyda, jag vill väldigt gärna, hemskt gärna bli bra i knäna så att jag kan ta ordentliga promisar igen.

Skogen luktar gott, fåglarna kvittrar och allt är så stilla och  vackert.

Fotograferar typ 100 kort som vanligt. Klick, klick, klick!

Naturen är så underbar! Solstrålar som letar sig fram mellan grenarna.

Hem igen.

Nikotinplåster 7 på! En dag i taget! PUST!!!
Jag försöker göra det så trevligt som möjligt för att jag ska stå ut. Solen skiner så jag passar på att äta frukosten ute på verandan. Årets första! Smakar extra gott :)

Ena stunden så tänker jag: Det här går ju riktigt bra! För att i nästa stund tänka: Nu går jag ut och röker... Nej just det! Det var ju det som gick riktigt bra att INTE röka! STÖN!

Rökfri app 1177 Jättebra sluta röka stöd

Framsteg idag
Jag har inte somnat på hela dagen!

Efter lunch var det dags att jobba. Kändes bra förutom att jag såg helt galen, helt vild ut på ögonen. ÅH!!! Bort, bort, BORT!!

Rökfri dag 7 - Galna ögon

Berättade på kvällen för min chef att jag var tvungen att stå och öva framför spegeln innan jag åkte till jobbet idag... Öva på att inte se helt galen ut på ögonen.
Då svarade hon: - Du såg mycket värre ut i måndags!
Hmmm, kändes inte så kul att höra direkt...... ;D
Tackolov känner jag mig ganska lugn nu ikväll iaf!

Tänk snart har vi klarat en hel vecka utan cigg!! Känns så himla bra!

Känns verkligen som att jag går igenom den här skiten för sista gången.

Nu är det färdig rökt! Ska bli så skönt att slippa skiten!

Lycklig :)

Dagens tänkvärda:
"Vill man så kan man!
Och jag kolossal VILL"

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #SlutaRöka #Nikotinplåster #Nikotintuggummi #Nikotintabletter #Hälsa #BliFriskare #Rökfri #Vilja #Envis #Pepp

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards