Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 8 maj 2014 23:41

Bestämde mig ännu en gång i igår att nä nu räcker det, nä nu måste jag rycka upp mig från sluta-röka-apatiska-träsket. Det är väl bara att ta sig i kragen, bestämma sig och sen vara glad! Glad hur svårt ska det vara? Det är ju skitjobbigt och "gör"tråkigt att vara seg, trög och sur :(

Glad... efter att lyckats bli så pass stark och frisk som jag nu faktiskt blivit så ska jag väl för fanken vara GLAD!

Jag ska ha LUST för promisar.
Jag SKA HA träningsgnista! Jag ska se pigg ut! Jag ska känna mig pigg, fräsch och kry nu när jag slutat röka. Jag vill inte se en grå, tråkig och håglös spegelbild :(
Jag vill inte vara frusen och risig. Kallt ute, kallt inne, kroppen stelnar. Känns som kroppen stannar av och blir seg.

Ok, lite framgång har det ju blivit :) jag är ju inte lika fruktansvärt, enormt, tonårs-trött-medvetslös på morgnarna längre som jag var under de första 3-4 sluta-röka-veckorna. Det är skönt, jÄtteskÖnt =)))) Jag har försökt dragit ner på socker, som jag tillfälligt tillåtit under sluta-röka tiden. Socker ökar inflammationer i kroppen och man blir slö, trött och noll matlust.
Men tålamodet börjar ta slut, kan jag säga. Jag har varken tid eller lust att känna och fortsätt köra den här apatiska stilen :(
Kroppen är helt spänd och käken med. Dålig sömn i föera nätter. Ont i tänderna nu :(
Vet inte varför jag inte kan slappna av? Äter magnesium som jag tycker har fungerat bra för att få musklerna och kroppen att slappna av fram tills nu. Biter ihop allt vad jag orkar dag som natt.

Jag fattar inte... Bara för att man slutar röka så faller allt... Ingen ordning på nånting. Tränar minimalt, mest cykling och intensivträning typ det jag måste... eller faktiskt lite för lite :/
Ingen matlust.
Jag får vara glad om jag får i mig hälften av all kosttillägg. Allt faller i glömska. Tur att man är plikttrogen och trivs på jobbet, annars hade man väl glömt bort att man skulle åka och jobba också :S

Nä nu har jag fått nog!
Nu måste det bli ändring!!

Fokus, fokus, FOKUS!
Bara att bestämma sig och fokusera. Går det inte av sig själv får jag väl göra listor!
Fokus-listor
Mål-listor
Kosttillskott-listor
Tränings-listor
Hålla-värmen-listor
Att-göra-listor
Andas-listor
Tacksam-listor

Jag vill ha fokus, då kommer jag komma på rätt väg igen. På med skygglappar och prioritera hårt!

Målet har varit att sluta röka. Det har jag uppnått!
Nytt mål är att hitta fokus!
Full fart mot nytt mål =)

Idag har jag lyckats peta
i mig all Gurkmeja, Glucosamin, vitamin D3, Omega 3, Kisel, B-komplex, Zink, magnesium, vitlökar och massa bananer.
Jag har cyklat, promenerat, jobbat och tränat. Nytt träningsprogram hemma tack vare iMuscle 2 appen :)
http://edenvik.bloggplatsen.se/2014/04/30/10680455-imuscle2-app-muskler-och-tydliga-ovningar-till-traning/

Nu är jag är jag på G har jag bestämt!

Dagens tänkvärda:
"Utan mål och fokus tappar jag bort mig"

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #Hälsa #BliFriskare #Rökfri #Vilja #Listor #Fokus #Träningsgnista #Lust #Leva #Liv #Kämpa #fokusera #iMuscle2 #mål #prioritera

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards