Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 11 maj 2014 19:28

Har frusit ända inifrån märgen från och till i typ två veckors tid nu!
Jag vet inte vad det beror på? Jag känner igen det men det brukar inte hålla i sig så här länge. 2011 mitt sämsta år, hade jag väldigt besvärligt att hålla kroppsvärmen. Men ju friskare jag blivit desto bättre och mer sällan kommer "frysfrossan".

I två veckors tid har jag frusit trots mycket kläder på mig, jag har t.o.m mössa på mig ibland när jag sover. Värmen i huset har vi på 24-28 grader. Har vi under 24 grader har jag garanterat massa kläder och mössa på! Har vi under 22-23 grader får jag lida, jag får dessutom mycket ondare också.

Imorse när jag vaknade hade vi 25 grader. Jag frös, frös, FRÖS! Fattar inte?? Jag hade sovit bra så det kunde inte ha med sömnen att göra, tyckte jag.
Drack varmt kaffe och satt igång att cyklade. Efter tre km började kroppen bli varmare. Skönt! Efter sju km kändes kroppen riktigt varm och bra. Blodcirkulation är bra!

Satt mig och käka frukost och massor med jordnötter efteråt. Tänker att fettet i nötter är bra för att hålla värmen. Vräker i mig näve efter näve. Jordnötter är gott...

Läser lite på jordnötspåsen och läser att de har använt palmolja! Blir upprörd! Men va' faaan rent ut sagt!! Ska man behöva läsa på precis ALLT! Nu måste jag hitta någon ny sorts jordnötter! Eller? Hur är det? Googlar runt:
http://www.ica.se/ica-tar-ansvar/ravaror/palmolja/

Jag vet varken in eller ut...
TRÖTT jag blev...

Ordagrannt trött och frusen, värmen sjönk, knottrig hud. Gick och la mig fullt påklädd mitt på förmiddagen... Sov som en stock i flera timmar! Inte likt mig... Vaknade halv två. Fotsulorna var bortdomnade, kändes som jag hade små kuddar under fötterna....
Men jag var varm. Riktigt varm. Just nu är kl sju på kvällen och jag är forfarande varm :)))))))))))))) Så himla skönt och avslappnande!

Men vad beror det på? Är det pga att jag har ryggmärgen i kläm. Trycker det på något konstigt sätt eller är det någon signal som inte når fram?
Någon som vet eller har någon teori får gärna tipsa, skriva eller länka.

No more frys"kött" tack ;)

Dagens tänkvärda:
"There are too many people counting calories and not enough people counting chemicals"

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #SlutaRöka #Hälsa #BliFriskare #Rökfri #Vilja #Envis #Pepp
#fryser #kallt #ryggmärg #fryserinimärgen #frysfrossa #palmolja #nötter #vegetabiliskolja

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards