Alla inlägg den 26 maj 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 26 maj 2014 23:56

Lägger man sig tidigt trots att det är lördag, så vaknar man tidigt fast det är söndag ;)
Började söndagen med en kopp kaffe och en härlig cykeltur.
Sedan hissade jag flaggan för mamma Mona i himlen och alla levande mammor, inklusive mig själv förstås :D

Så vackert och rogivande att titta på flaggan när den fladdrar i vinden. Jag kom nästan som i trans ungefär som när jag fotograferar eller tittar på snöflingor som faller. Avledning som leder till smärtlindring. Jag blir helt väck. Bättre än medicin!

Sen segade dagen fram, jag satt så bekvämt i min baden-baden i vardagsrummet. Gjorde ingenting, hade inte lust med nånting. Bara vara och filosofera :)

På em fick jag blombud på Mors dag =) Jättefint!
På kvällen fick jag 12-årig whisky godis =) Det var spännande att smaka!

Rökfridag typ 60 i ordningen. Numera även nikotinplåsterfria eftersom vi glömmer byta heeeela tiden ;) ;)
Vi tycker det går riktigt bra att sluta röka även om det är supertufft! Längtar efter mitt tempo inombords, i tempot mår jag bra! Saknar och längtar!!!

Jag gör mitt bästa så länge! Tar i ifrån tårna när det är dags att träna: - Dags för gympass! Häpp & Tjoho... ;D
Bättre att "låtsas" vara pigg ;)))

Innan träningen var vi iväg och röstade i EU-valet såklart! Jättejätteviktigt! Varför röstar inte alla?

Är osams med mig själv angående träningen. Men har 3 av 4 möjliga gympass. Många missade träningspass hemma. Många halvhjärtade träningspass... Hur kul är det?
Maj 2014 är min sämsta träningsmånad på flera år! Det enda som går bra är cyklingen. Jag försöker vara nöjd med det jag gör. Målet är ju att jag ska få behålla muskler och funktioner + få smärtlindring. Och det gör jag ju! Jag försöker vara nöjd och acceptera. Men det är svårt, mycket svårt! Jag skulle förstå mitt missnöje om jag förlorade muskler. Men det gör jag inte. Underhållsträningen håller liv i muskler och nervbanor. Armar och händer brinner väl lite extra pga mindre träning. Men jag försöker andas och andas. Försöker att andas bort tandvärken också. Funkar ibland. Läste nu ikväll i en utländsk grupp om en kvinna där de tagit bort 2 tänder innan de förstod att det var nervsmärta i tänderna. HUR tänkte de? Har de ingen koll???

Gympasset gick riktigt bra iaf igår kväll. Jag passar nog inte på ett gym igentligen... Jag satte i lurarna i öronen med min egen musik, fokuserade och körde på rätt bra för att ha den här j-a nacken. Det märks att jag byggt upp nacken nu. Inte alls lika känslig längre! Träna, träna och träna och åter träna är medicinen som passar mig.

Igår gympass nr 16 på Järnverksgymmet var jag mest nöjd med de här maskinerna:

Stiff arms pullover 40kg x 8, 6, 5 ggr.

Seated press 20kg x 6, 6, 5 ggr. Låter väl inte så värst mycket förstås. Men det är mycket för mig som inte ens får träna/arbeta över axelnivå. Å kusin Per har gett mig råd om 6 repetitioner för att komma vidare. Det tar tid. Men nu är jag ju påväg ju :) Kanske dags för nya mål?

Huvudsaken är att jag har ett bra liv och klarar av mitt jobb!

Imorgon kanske jag ska intervjuas i en undersökning om nervsmärta. Det låter spännande :)

Dagens tänkvärda:
"Vart är Sverige och Europa påväg?
Varför röstar inte alla?"

#cervikal #spinal #stenos #myelopati #spondylos #nervsmärta #gympass #EU-val #morsdag #träna #påväg

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards