Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 juni 2014 18:06

Igår morse var jag och lämnade lite prover på labb i Karlskoga. Tacksam att jag fixade remiss med neurologen redan i vintras :))) nu kunde jag åka direkt utan att behöva tjafsa med någon "sköterska i landstings telefon som är motvallskärring".
Hmm jag är inte alls trött... ;))

Äter man så mycket kosttillskott som jag gör, är det bäst att kolla värdena ibland. Kollar främst vitamin D3. Neurologen tycker att det räcker att mitt värde ligger på 100-150. Men jag mår bäst när jag ligger över 200.
Tror RDI ligger på 400 IE/dygn och jag har ätit 15000 IE/dygn. Alltså äter jag en hel månadsdos på en endaste dag... Mycket nyfiken på svaret!

Äntligen kan semestern börja!
Packat sommarklänning, bikini, mössa och långkalsong ;D
Ska bli så skönt med semester i lilla husbilen "Fia". Underbart!

On the road again. I love it! Underbart att se landskapet svepa förbi.
Först anhalten blev att hälsa på släktingarna i Gislaved. Jättekul att träffa och krama på morbror och kusiner. Värmer verkligen i hjärtat. Tyvärr glömde jag ta kort på dem. Men lägger in en skärmdump på krokiga Nissan här :) fascinerande!

Sedan åkte vi vidare till Växjö. Tog oss en liten kvällspromis :)
Alltid härligt med en ny stad :)

Vaknade upp i ett regnigt Växjö. Mysigt att höra regnet smattrandes mot husbilstaket. Jag sover sovmässigt som en queen i lilla husbilen. Dock hade jag rejält ont i rygg, nacke och vänsterbenet bortdomnat. Men jag ändrade lite på ställningen och andades och andades. Tacksam att jag blivit så bra på smärthantering :) Inte jämt, men många gånger.

När jag sitter i husbilen domnar ansiktet bort efter en halvtimme :( och ansikte och händer bränner. Jag försöker att röra mycket på mig. Klämmer på bollar, lera, handrörelser och cyklar tex :)
Blodcirkulation, "inte-vara-still" och avledning är bra nycklar till ett bra liv för mig.

Jag har även med mig hantlar, powergrip och gummiband så att jag kan träna under semestern.

Provar min nya mugghållare som vi köpte idag på Biltema. Perfekt!

Nu kör vi vidare: Mot havet! Mot Rosenlunds camping. Mot Sweden Rock Festival 2014! Yeah!

Dagens tänkvärda:
"Musik är livet"

#cervikal #spinal #stenos #myelopati #spondylos #semester #minicykel #släkt #husbil #nervsmärta #andas #blodcirkulation #träna #intevarastill #musik #swedenrockfestival #vitaminD3

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards