Direktlänk till inlägg 12 juni 2014

Jag vet ju vad som är sant!

Av Susanne Nietula Edenvik - 12 juni 2014 23:45

Semester och sol =)))))
På onsdagkvällen satt jag på altanen i kvällssolen med ett glas rött och filosoferade över dagen. Livet går ner, upp, ner och det går upp... Heeeela dagarna...

Livet går ner, upp, ner och det går upp

Under onsdagen hade nya nygamla problem från 90-talet kommit fram... BLÄ!!! Magen snurrade som värsta torktumlaren! Men jag bestämde snabbt "man har det som man tar det!" Å så va' det med det!
Ingenting av de hemska orden på de 4 dataskrivna sidorna var eller är sanna och dessutom var det ju för så längesen, även om jag kastades tillbaks i tiden... Nej jag har faktiskt nog med nutida problem! Å jag orkar inte ens tänka på de nutida just nu, fast jag kanske borde.
Härligt de dagar när man kan bestämma hur man ska ta det =)

Igår onsdag hade jag iaf satt ihop nytvättade strumpor som om jag minsann aldrig haft några problem de senaste 3 1/2 åren. Tjoho va' roligt det är att para ihop strumpor ;D ;D
Jag har klarat det bra nångång förut också, men igår gick det så himla lätt! Jag tror ta mig tusan att jag har de bästa händer man kan önska sig :)
Inte vackra men otroligt bra händer. Faktiskt de allra bästa händer jag har ;D

Muskelatrofi

Muskelatrofi pga ryggmärg och nervrötter som är i kläm i nacken, så signalerna kommer inte fram till musklerna... "Inte-vara-still"!

Även om det känns som de bränner, observera de brinner INTE =) Men det gör inte så mycket att det bränner, huvudsaken är ju att de fungerar. Å det är ju ändå så varma dagar nu ;D Skönt med svettig sommarvärme, kroppen funkar mycket bättre då. Synd bara att jag fått tillbaks så mycket nervsmärta sedan jag slutade röka... Hade ju varit extra KUL om man fick känna att man hade mindre ont nu inte mer. Men det kommer nog sen. Jag kör lite extra medveten andning, det är mitt bästa vapen just nu mot brännande nervsmärta. Plus tanken att jag släcker brännandet. Andas + tänk! Jag SER ju faktiskt att det inte brinner/bränner, det är "bara" ryggmärg och nervrötter som är i kläm, som skickar fel signaler till min hjärna. Signalerna säger bränn!!! Men jag vet ju vad som är sant. Precis som allt det där jobbiga för länge, längesen jag vet ju även med det, vad som är sant och inte. Det här med besvärligheter har jag ju faktiskt övat mig mycket på de senaste 25 åren. Hade jag inte varit med om all den där skiten då och sen så hade jag kanske inte varit så stark nu?
Kanske... trots allt... allt har en mening???
Man har det som man tar det?
Men huuur mycket ska man orka?

Dagens tänkvärda:
"Ta ingen skit!"
som Grynet sa =D
Dagens pepp:
"Jag är stark - jag vet ju vad som är sant!"

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #Stark #Hälsa #BliFriskare #Rökfri #Vilja #Envis #Pepp
#svartmåla #gammaltskit #ryggmärg #jagvetvadsomärsant #upponeroupp #paraihopstrumporärkul #minabästahänder #nervsmärta #bränner #medvetenandning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards