Alla inlägg den 23 juni 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 23 juni 2014 23:45

Min bästa nackkudde har jag haft i 3 år...

Den är liksom inte bäst längre, den har blivit tunn och sladdrig...

Bästa nackkudde Cervikal spinal stenos myelopati spondylos

Men som tur är har jag fått en ny exakt likadan bästa nackkudde av Sandra & Johan :))))

exakt likadan på insidan. Inte på utsidan, men det är ju faktiskt insidan som räknas :)

Det är liksom som små, små kulor inuti. Man kan forma den nästan hur som helst, ja U-formad kommer man ju inte ifrån. JAG ÄR SÅÅÅ TACKSAM!

Sen har jag ju mina krångliga knän kvar. Men de har blivit mycket bättre :))) men de är inte bra.
Ända sedan de stora problemen började pga nacken i januari 2011, så har jag varit tvungen att sova på rygg pga nacken. Dessutom har jag varit tvungen att sova med högra benet böjt, liksom knäskålen vänd upp mot taket. Såklart har ju benet ramlat ner igen. Men då vaknar jag efter en stund av att det gör ont i ländryggen, så då får jag försöka böja höger benet igen. Låter kanske besvärligt... men det är inte så besvärligt när man jämför med nacken.

Knäkudde

På senare tid har jag använt mig av en "knäkudde", en rund avlång brun kudde med små, små kulor i. Kudden lägger jag under madrassen så att den är still. Så antingen har jag knäna på kudden eller fötterna. Huvudsaken är att knäna är vinklade upp mot taket. Jag har tyckt att det gått bra, tills nu...


Så idag när jag bäddade rent i sängen... Alltså idag för första gången på 3 1/2 år klarade jag av att bädda rent i sängen alldeles själv. Fattar ni vad mycket man använder nacken! Å jag är så glad att jag blivit så stark att jag kan sträcka upp armarna :)))))
Knäkudde
Iaf nu har jag provat att snurra runt ett liggunderlag runt den cylinder-formade kudden.

Så nu är det väl dags att provsova :)

 

"Tillagt 4 juli 2014:

Bilden ovan provade jag bara några dagar. Knäna blev sämre...

Så nu ligger jag med benen på 2 cylinder-kuddar som bilden nedan."

Knäkudde knäkuddar benkudde benkuddar cylinderkudde  

Knäkuddar, benkuddar, cylinderkuddar. Prova, prova , prova!

Katten Luna

Katten Luna bevakade så att det gick rätt till såklart :)

Dagens tänkvärda:
"Som man bäddar får man ligga"

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #Stark #Hälsa #BliFriskare #Vilja #Envis #Pepp #framsteg #bäddasängensjälv
#knäkudde #nackkudde #ryggmärg

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards