Direktlänk till inlägg 30 juni 2014

Fokus på det positiva: Framsteg!

Av Susanne Nietula Edenvik - 30 juni 2014 11:56

När livet är tungt är det lätt att bli ledsen och tyngd av alla bekymmer... Men jag orkar inte mer nu! Min energi räcker inte till för att må dåligt. Jag måste ha min energi till mig själv, till att må så bra som möjligt!
Jag försöker vara den "gås" som mamma sa att jag var när jag var yngre. Så att allt bara rinner av. Tack mamma :)
Jag vet att jag inte är värdelös :)
Förkylningen har nästan lagt sig och kvar är bara urinvägsinfektion och lite små feber. Tröttsamt!! Vill INTE äta antibiotika!! Har tagit Berocca till natten och det har iaf inte blivit sämre utan snarare lite bättre. Men väntar hem ett nytt sorts kosttillägg som kan hjälpa mig, spännande :))) Tack Marie :)

Tillagt hösten 2014. Slutat med Berocca. Råder ingen att använda vitaminer och mineraler i brusform. Innehåller massa onyttigt som aspartam och annat skit. Så jag slutade med Berocca.

 

Jag är iaf tacksam att jag känner att jag kissar taggtråd, det var längesen. Framsteg att jag inte bara känner tyngdkänslan i njurarna.

Men nu fokuserar jag på positiva saker. Jag orkar verkligen inte med allt negativt, jag blir helt dränerad. Så nu räknar jag upp mina framsteg senaste månaden :)))) Många framsteg :))))))

Sonen och jag tar selfies när vi åker iväg i natten ;) ;)

Sonen och jag tar selfies i bilen när vi åker iväg på natten ;) ;)


30 maj klarade jag av köra bilen 53 mil på natten och morgonen. Jag skjutsade sonen och hans kompisar till Arlanda som skulle iväg på studentresa.
För 2-3 år sedan fick jag kämpa för att klara av att köra 1 mil till jobbet. Mina armar är så starka nu :)))))

Klarar att köra 53 mil Yeah!

"I can do this! Yes I can!"


4-7 juni Sweden Rock.

I år klarade jag mycket bättre av toalettbesöken inne på området. När man sitter ner på toaletterna så sitter toalettrullarna bakom ryggen. Förra året var det omöjligt för mig att vända mig om, så då var jag tvungen att komma ihåg att ta papper först innan jag satt mig, hm hm.

I år klarade jag galant att vrida på mig, med vissa besvär ;) Det gick :))))

Sweden Rock Festival 2014

Viktigt att ha kul och leva livet om man ska orka leva :)

9 Juni Starka armar och nacke orkar bära mycket till stranden i Kivik. Tjoho :)))))

Starka armar och nacke orkar bära mycket. Cervikal Spinal Stenos Myelopati Spondylos

Bilden till höger: På kvällen gick jag och handlade... alldeles för mycket... Fick bära allt på framsidan och vila många gånger. Men jag kom hem till husbilen tillslut :P

10 Juni Till och med jag kör lilla husbilen långt :))) Ansiktet blir bortdomnat och pirrar, men det blir så när jag sitter bredvid också. Snart hemma, snart hemma! Jag kan nästan allt igen ;D



13 Juni Jag är en mycket stolt mamma :))) Richard tar studenten. Kul :)))
Alla som har varit eller är sjuka vet vad besvärligt det är att förbereda och klara av fest hemma... Man får skära hårt i prioriteringarna, inget uppsjåsat och hjälper alla till går det lättare :)))

Studentfika med de bästa :))))



Midsommardagen.

Har 20års jubileum med mig själv :)

Frihet kan vara att dansa om man vill :)))))

Frihet kan vara att inte sluta dansa :)))))

Frihet kan vara...

Frihet kan vara att dansa om man vill. Frihet kan vara att inte sluta dansa.

"I got the power!"


23 juni Bäddar rent i sängen alldeles själv för första gången på över 3 1/2 år!

Underbart med starka armar och nacke som klarar av att utföra saker över nacknivå. Nu kan jag bädda rent precis när jag vill utan att vara beroende av någon annan. Och utan "knivhugg" i nacken. Lycka!!! :))))

Lilla Luna inspekterar att jag gör rätt när jag bäddar sängen

Lilla Luna inspektera så det gick rätt till :)

27 juni Rökfria i 3 månader. Sååå svårt men sååå SKÖNT :))))

27 juni Rökfria i 3 månader. Sååå svårt men sååå SKÖNT

Synd att vi inte sett röken av de oupprökta pengarna bara ;D


13-30 juni har jag stångats med förkylning och urinvägsinfektion som gör mig nedsatt och svag. Bakslaget är ett faktum. Vänster arm och hand lyder inte riktigt och är mycket svagare nu de senaste dagarna. Så nu har jag lite att jobba på.

Förkylning Nervsmärta Kurerings-kit Cervikal Spinal Stenos Myelopati Spondylos

30 juni MEN jag har aldrig under senaste åren efter en förkylning varit så stark som jag är nu. Jag är dessutom inte rädd att det ska bli värre. Jag har gjort det här så många gånger nu.

Jag vet att jag kommer bli stark igen. Jag är redan där i tanken ;D så jag är snart där :D

Stora framsteg :))))

"I can do this! Yes I can!"

Bort, bort, bort med alla jobbigheter.

Fokus på det som gör mig glad!

Dagens tänkvärda:
"Det du fokuserar på växer."

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #Stark #Hälsa #BliFriskare #Rökfri #Vilja #Envis #Pepp
#ryggmärg #minabästahänder #nervsmärta #bränner #framsteg #fokus #fokuspådetsomgörmigglad #fokuspådetpositiva #stoltmor #swedenrock #bäratungt #bäddarent #förkylning #tänkabortenergitjuvar #prioritera #göraroligasaker #levalivet #tankenskraft #itankenärjagredandär

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards