Alla inlägg den 5 juli 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 5 juli 2014 00:57

OBS! Tillagt hösten 2014. Slutat med Berocca. Råder ingen att använda vitaminer och mineraler i brusform. Innehåller massa onyttigt som aspartam och annat skit. Så jag slutade med Berocca.


Känns som jag kan hålla ifrån mig förkylningen om jag fortsätter med saltvattengurglingen varje dag! Hoppar jag över så känns det som förkylningen ökar igen. Saltvattengurgling är bra :)


Men kvar är tyvärr svaghet i framförallt underarmar och händer. Jag är tyvärr mycket svagare igen :( Jag har nu återigen svårt med finmotoriken som att hantera bestick, svårare att räkna stora sedlarna igen, sätta ihop handflatorna mot varann (lucia) eller trycka emot. Återigen svårt att tvätta mig speciellt under armarna. Försöker att inte använda handryggen när jag ska tvätta mig under armarna, men ibland måste jag. Målet är ju att jag kan tvätta mig :) sen hur jag gör det är ju inte det viktigaste.
Handlederna viker sig igen. Märkte det på jobbet förra fredagen när jag skulle sätta mig i kassan, handleden vek sig och jag halkade då av stolen. Kunderna skrattade och jag med. Tur att man kan skratta åt eländet ;)
Snart bättre igen!! Snart!

Knävecken är onda :( Måste lägga fokus på armträning och finmotorik en tid framöver, hand och fingerträning så att jag underhåller nervbanor och muskler.

http://edenvik.bloggplatsen.se/2014/03/09/10591721-handledstraning-med-hantel/

http://edenvik.bloggplatsen.se/2014/04/15/10412384-enkla-fingerovningar-for-svaga-hander-eller-med-muskelatrofi/


Självklart känner jag en viss oro det går inte att komma ifrån. Men jag är inte lika rädd att bli förlamad som jag varit förut innan jag klarade min magiska 3års gräns. Snart är jag stark igen :) Bara att öka ;)

Har tyvärr urinvägsinfektion och lite små feber kvar. Men jag är tacksam för jag känner att jag kissar taggtråd och jag är tacksam att jag känner att jag blir kissnödig innan jag får vrålont i magen och blir tung i njurarna. Framsteg kroppsligt!

Urinvägsinfektion. Såå tröttsamt!! Jag vill INTE äta antibiotika!!

http://edenvik.bloggplatsen.se/2014/02/10/10535400-antibiotika-penicillin-mot-urinvagsinfektion/

Jag hatar penicillin.

Jag har tagit Berocca till natten och det har inte blivit sämre utan snarare lite, lite bättre.

Berocca innehåller 500mg C-vitamin (625% RDI)


Berocca innehåller 500mg C-vitamin (625% RDI) Det måste ju liksom vara bra med all den där c-vitaminen i blåsan hela långa natten!?

Berocca har jag hittat billigast på Willys 2-pack för 99 kronor. Räcker i en månad. Andra affärer kan ta 79 kronor för ETT rör. Lönar sig att kolla runt och jämföra pris och styrka, när man äter så himla mycket kosttillskott som jag gör.

Tillagt hösten 2014. Slutat med Berocca. Råder ingen att använda vitaminer och mineraler i brusform. Innehåller massa onyttigt som aspartam och annat skit. Så jag slutade med Berocca.


Försöker dricka mycket vatten när jag är hemma.

På jobbet är det svårt att komma ifrån så man kan ju inte hålla på och springa på toa ofta där inte.

Igår morse till frukost började jag med en ny sorts kosttillägg som kan hjälpa mig mot urinvägsinfektion.
D-Mannose 1 kapsel/dag.

D-Mannose Cran-Gyn-DDS Dr Mercola köpt från Greatlife

D-Mannose innehåller bl.a Tranbär/Cranberry.

Jag köpte häriifrån: http://www.greatlife.se/halsoprodukter/D-Mannose-Cran-Gyn-DDS/

"D-Mannose med Cran-Gyn DDS är en produkt som reducerar ohälsosam biofilm i urinröret samt hjälper till att öka tillväxt av gynnsam mikroflora. Vi har inte funnit en bättre produkt mot urinvägsinfektioner. Denna produkt kommer från Dr. Mercola. Tranbär hjälper till att bibehålla en hälsosam urinväg. D-Mannos är den aktiva ingrediensen mot urinvägsbesvär i tranbärsjuice (även i bär, persikor, äpplen bland annat). D-Mannos är en monosackarid som inte ger de leverproblem som fruktos kan göra. Kroppen tar upp D-Mannos mycket långsammare än glukos och mycket små mängder metaboliseras så effekten på blodsockret är liten. Huvuddelen av D-Mannos filtreras i njurarna och går via urinblåsan genom urinvägarna ut ur kroppen. D-Mannose med Cran-Gyn DDS innehåller även Lactobacillus Acidophilus DDS-1, Bifidobacterium Longum, Bifidobacterium lactis, Bifidobacterium Bifidum vilka verkar gynnsamt på urinvägarnas mikroflora."

Läs mer här och kolla på ett youtube klipp:
http://products.mercola.com/d-mannose/



Jag fick det här tipset av min vän Marie :)

Ska bli mycket spännande! Jag tror att det hjälper mig!

Håll tummarna att jag slipper antibiotika för jag mår såå dåligt av det, mår illa och kan inte vara still. Vissa antibiotika tål jag inte alls och får stora svullnader som stora bulor på precis hela kroppen. Nej min kropp gillar inte antibiotika!

Som vanligt! Läs och bilda er en egen uppfattning!

Undvik socker!

Jag kommer att skriva här om jag hissar eller dissar.

Imorgonbitti är det dags för kapsel 3. Inatt tar jag Berocca innan jag lägger mig!

Jag har nu haft urinvägsinfektionen i fyra veckor. JAG HOPPAS ATT DET HÄR HJÄLPER!
Håll tummarna!
Solnedgång 3 juli 2014 Degernäs Degerfors  

Solnedgång 3 juli 2014 Degernäs Degerfors

Tungt när man har problem åt alla håll och kanter. Tufft!

Men det som inte dödar härdar. Stentuff men ändå skör... Känns som hela mitt liv är liksom i ofas, alltid, jämt sedan jag blev sjuk. Jag vet att jag har förändrats på flera plan. Men vem står still i livet?

Iaf har jag förändrats till det bättre för min egen skull.

Jag behöver det.

Prio 1 nu är arm, hand och fingerträning i mitt liv.
Imorgon är en ny dag ;D

Dagens tänkvärda:
"Lycka kan vara att känna att man kissar taggtråd."

#D-Mannose #Cran-GynDDS #biofilm #Dr.Mercola #Tranbär #urinvägsbesvär #njurarna #urinblåsan #urinvägarna #LactobacillusAcidophilusDDS-1 #BifidobacteriumLongum #Bifidobacteriumlactis #BifidobacteriumBifidum #Cvitamin #cranberry #urinvägsinfektion #CervikalSpinalStenos #Myelopati #Spondylosis #kissataggtråd #svider #känner #nervbanor #muskler #undviksocker #skör

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards