Alla inlägg den 23 juli 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 23 juli 2014 10:02


Sommar-Sverige levererar. Vilken värmebölja :)

Uva, uvb men för mig är det mest uvi ;D
Inne i Uvi-vecka nr 7 nu...
Vilket innebär att det blir inga svalkande bad för mig.


Kroppen är verkligen inte i form, får kämpa mig igenom minsta lilla... Smärtsamt i kroppen och så j-a energidränerande, det är det värsta :(
Snart bättre, snaaaart bättre!! Typ 10 dagar kvar med D-Mannose. Spännande!!!: http://edenvik.bloggplatsen.se/2014/07/05/10774861-kan-d-mannose-och-berocca-hjalpa-mot-urinvagsinfektion/

Bara att hålla tummarna! Hoppas jag slipper antibiotika!

Nitristic kontroll av urinvägsinfektion uvi

Feberfri sedan 11 juli. Yes!! Mycket positivt!!!! Då håller sig njurbäckeninflammationen borta. Men än så länge visar stickan ilsket rosa...


Igår fixade jag ordning is-te och svalkade mig med. Både enkelt och inflammationsdämpande!

Ingredienser:
Typ 80 g färsk ingefära
2 tepåsar grönt te (se upp så tepåsarna inte innehåller socker)
1,5 l vatten
ev citron
ev honung

Iste Ingefära Grönt te Inflammationsdämpande

Koka upp vattnet i vattenkokaren under tiden du skalar ingefäran med en sked och skär ingefäran i tunna skivor.

Blanda ingefäran, vatten och tepåsar i en kastrull, låt koka i några minuter.

Ta upp tepåsarna så att det inte blir beskt.

Låt ingefäran dra i minst 10 minuter innan den silas bort.

Iste Ingefära Grönt te Inflammationsdämpande

Lägg i tunna skivor av citron om så önskas. Vill man ha lite sötma kan man använda honung när drycken svalnat något så att inte honungens nyttiga egenskaper förloras.
Undvik vitt socker som ökar inflammationer i kroppen!

Låt svalna och förvara i kylskåpet. Serveras med is.

Iste Ingefära Grönt te Inflammationsdämpande

Gott, gott, gott för den som gillar ingefära :D och mycket nyttigare än kemiskt inflammationsdämpande medicin
http://edenvik.bloggplatsen.se/2014/06/16/10750022-ingefara-gurkmeja-dampar-smarta-och-inflammation-i-kroppen/

Det här kan man ju göra både is och isisar av. Inflammationsdämpande isisar låter bra i värmen :)))))

Jag tar tacksamt emot nyttiga, enkla iste recept :)

Krångligt och inflammations-ökande är inget för mig. Plättlätt och nyttigt ska det vara :)

Iste Ingefära Grönt te Inflammationsdämpande

Jag kan lika gärna dricka ur en plastmugg för att slippa diska ;) Men ibland kan det kännas extra gott att dricka alkoholfritt ur ett vinglas :)
Ujujuj riktigt känner hur inflammationerna dämpas i kroppen ;D

Godmorgon! =D

Dagens tänkvärda:
Take a deep breath.
"It is what it is, while it is"
Smile :)

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #Hälsa #BliFriskare #Rökfri #Vilja #Envis #Pepp
#ryggmärg #nervsmärta #bränner #is-te #iste #isthe #ingefära #gröntte #inflammationsdämpande #uvi

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards