Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 15 augusti 2014 12:56


Juni, juli, augusti har inte varit direkt snälla emot mig... Livet har varit mer än motigt hela sommaren. Men det som är positivt är att jag efter min treårs gräns i april har fått ordentligt med framtidstro :))) Det kommer ju en ny sommar nästa år ;) Underbart att få tänka så. Plus att i har fått barnbarn i sommar :)))))))

I början av augusti dog en kär släkting. Mycket, mycket, mycket ledsamt. Död, död, död! Så definitivt. Ses aldrig mer. Nu är det bara en kvar. Sorg, sorg, sorg!
Men nu har de fest i himlen :) Tänker jag så, så känns det bättre.

Livet går vidare med fina minnen.

Jon Henrik Fjällgrens musik berör på djupet. Passar i sorgen, passar i skogen och ger mycket energi. Musik ger mig energi.


Sen blev goaste kissen sjuk. Spydde grönt... Hon fick vara hos tant vetrinären i 4 dagar = 20 000 kronor. GULP! Men hon överlevde våran lilla familjemedlem :)))) Men hon är inte riktigt pigg än. Men snart :)

Nu är guldklimpen försäkrad. Dyr läropeng!
Goaste kissen Luna är glad att vara hemma igen :)  

Goaste älskade kissen Luna är glad att vara hemma igen :)


Nu finns ju halva augusti kvar och den här veckan och nästa har vi semester.

Så nu hoppas jag att det vänder.

Mitt i allt elände vände något i mitt förhållande, till det positiva igen :)))
Jag hoppas det håller i sig. Det här livet är inte lätt för varken mig eller han. Många framtidsdrömmar som grusas både för mig och han. Hela livet har förändrats och det mesta är såå motsträvigt.

Kärleken övervinner allt!? Det känns förjäkla bra nu iaf. Och nu är NU.

Igår försökte jag komma igång med promenader mm Viktigt att tänka på energi när kroppen är krånglig och orolig. Blir många bananer/dag och honung för att tvinga upp energin i kroppen. Superviktigt!

Bestämde mig för att ta en tur till skogen igår. Prova benen och få energi från skogen.
Regnade såklart... Men det gjorde inget. Det gjorde nog skogskänslan extra frisk och härlig.
Skogspower - skogens energi är mäktig  
Hittade både lite kantareller och löv som jag ska göra te av. Det är väl egentligen inte rätt årstid för att plocka löv nu? Men jag är så ivrig när jag kommer på något ;)
Skogspower - skogens energi är mäktig

Skogspower - skogens energi är mäktig! 
Plockade kantareller och mumsade på blåbär, smultron, hallon och lingon. Vilken natur vi har :))


Skogspower - Kantareller och grönaste te ;)  
Nu har jag fem olika sorters löv på torkning som ska bli te.
Grönare te än så här kan det väl inte bli? ;D
Drack stärkande Chaga te, björkticka, under tiden jag rensade kantarellerna. Det blev inte så mycket svamp, men det räcker för mig att sitta still och rensa..

Wow vilken energi jag fick av skogen!! Riktig skogspower! Skogen är fantastisk! Blev en underbar timme i skogen. Gick inte långt, gick sakta, behövde inte stanna pga benen. Yes!
Degernäs - min lilla promisrunda 2,6 km  
På kvällningen tog jag min lilla promis 2,6 km. Stramade och stränade rejält i knän och uppåt höger lår. Som blixtar. Höger lår har varit bortdomnat länge nu. Försöker massera... Försökte gå med böjda knän. Jag försökte niga flera gånger ifall det är något som "lossnar". Försöker gunga och vicka på nacken i alla riktningar ifall mina symptom i knäna kommer från nacken. Kanske låter konstigt, men genom nacken går alla signaler ut i hela kroppen. Hela min kropp är påverkad i perioder mer eller mindre. 2,6 km var långt. Men det gick :)))

Idag känns det som jag har blåmärken på utsidan höger lår och ff bortdomnad. MEN imorse klarade jag att cykla morgonmilen i vardagsrummet. Inte smärtfritt, men jag klarade det. Är det nu det vänder? :)))

Urinvägsinfektion 10 veckor idag...
Tycker uvi känns bättre idag?? Är det nu det vänder? :)))

Dagens 2 tänkvärda:
"Efter regn kommer solsken!"
"It's impossible to walk in the woods and be in a bad mood at the same time"

#Cervikal #Spinal #Stenos #Myelopati #Spondylos #Stark #Hälsa #BliFriskare #Sorg #Döden #Sjukdom #Oro #ÄlskadeKissen #Livetvänder #Framtidstro #Lycka #Vilja #Envis #Pepp #ryggmärg #KnäppaKnän #BortdomnatLår #BlixtrarFrånKnätUppiLåret #SkogsPower #MäktigSkogsEnergi #GrönasteThe #GrönasteTe #Kantareller #Livet #Kärlek #Spotify #JonHenrikFjällgren #FathersJojk #Musik #Energi #MusikEnergi #BananEnergi #SkogsEnergi






Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards