Alla inlägg under oktober 2014

Av Susanne Nietula Edenvik - 5 oktober 2014 23:00


Näringsbrist, min kropp tar inte upp näringen som den ska. Som om det inte är nog med att jorden är utarmad så att maten inte innehåller det den ska längre.

I mitten på september var jag på SCIO - Energimedicin - Alternativ Medicin

http://edenvik.bloggplatsen.se/2014/09/25/10871429-scio-energimedicin-alternativ-medicin/

Mina tarmar tar inte upp näringen som de ska. Jag har undvikit vetemjöl i många år nu. Magen har blivit fantastiskt bra, har jag tyckt. Men Scio påvisade näringsbrist. Mitt immunförsvar låg bara på en tvåa.

Kan det vara gluten som är boven? Jag äter visserligen bara några Finn Crisp/dag, de är gjorda på råg. Det räcker för att skada tarmluddet...


"Gluten är ett rent gift. Vi kan inte bryta ner gluten och gluten gör så att vårt tarmludd bryts ner, som i sin tur leder till näringsbrist. 

Tecken på gluten intolerans kan vara: huvudvärk, migrän, ont i leder, andningssvårigheter, svarta ringar under ögonen, hjärndimma, trötthet, försvagat immunsystem, oförklarad infertilitet, svår mensvärk, autoimmuna sjukdomar, humörsvängningar, ångest, depression och ADD. Snacka om att vi inte bör äta gluten om gluten kan ge alla dessa sjukdomar och ohälsa.

6 av 10 är känsliga mot gluten. Är man känslig mot gluten yttrar det sig OFTAST i magen och symptom kan vara uppsvälld, gasig, förstoppad eller diarré. Men, det är inte alltid det yttrar sig just i magen. Magen hänger ihop med hjärnan. Därför kan man få problem med lederna, hjärndimma, dåligt minne, dålig syn, andningssvårigheter osv."

Läs mer: http://madeleineschoice.wordpress.com/2014/03/11/gluten-ar-ett-absolut-gift-for-kroppen-och-bor-undvikas-helt/

 

Jag har trott att min mage mår bra. Allt är relativt...

 

Allt är också en process. Man får ta en liten bit i taget. Scio sa ifrån om Pumkin, pumpakärnor, att det blev inflammation i just min mage. Så det har jag försökt att plocka bort nu. Nästa steg blir att ta bort Finn Crisp så att jag blir helt glutenfri. Jag har köpt glutenfria havregryn,

Jag har även börjat med Surkål, naturligt probiotika.

Surkål naturligt probiotika  

Jag har ökat på alla vitaminer och mineraler. Lagt till cellsalter, aminosyror och multivitaminer. Äter även massa spenat varje dag för att öka järnvärdet. Minskat på bananerna, visserligen bryter min kropp ner fruktos bra.


Läsvärda sidor:

http://www.celiaki.se/

http://www.lakartidningen.se/Klinik-och-vetenskap/Klinisk-oversikt/2014/03/Celiaki-ar-en-vanlig-sjukdom-som-ar-latt-att-missa/

http://www.1177.se/Stockholm/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Vad-ar-dermatitis-herpetiformis-for-nagot/?ar=True

http://www.kostkoll.se/blog.php?bid=299

 

Dagens tänkvärda:

"Jag är på G.

G som i glutenfri."

 

#celiaki #glutenintolerans #glutenfri #autoimmunasjukdomar #näringsbrist #hjärndimma #ontilederna #dåligsyn #magen #trötthet #försvagatimmunsystem #allergi #utslag 

 

Av Susanne Nietula Edenvik - 5 oktober 2014 17:15

I love lingon! Lingonpower!
I sommar/höst hade jag uvi, urinvägsinfektion i 14 veckor.

Jag provade den ena huskuren efter det andra.

http://edenvik.bloggplatsen.se/2014/07/05/10774861-kan-d-mannose-och-berocca-hjalpa-mot-urinvagsinfektion/


Jag tycker inte om antibiotika och min kropp tål det inte. De penicillinsorter som jag tål bättre, mår jag så fruktansvärt illa av... Jag var tvungen att hitta något annat som hjälpte mig.


Jag får uvi ganska ofta.
Min ryggmärg är i kläm, signaler fungerar inte som det ska. Jag känner inte alltid att jag blir kissnödig, timmarna går och tillslut får jag ont i magen eller njurarna. Ibland kissar jag väldigt sakta, svagt tryck, dropp dropp dropp... Svårt att kissa klart. Blir otålig och stressad och ger upp, tycker jag är klar fastän jag inte är färdig. Tillslut samlas det bakterier och uvi är ett faktum.

Många positiva testresultat blev det :(

Det finns två olika självtester som man kan köpa på Apoteket.

Nutristic Självtest Urinvägsinfektion Apoteket  

Den ena är Nutristic 37kr för 5 enkla teststickor.

Apotekets Självtest Urinvägsinfektion  

Den andra är "Apotekets Självtest Urinvägsinfektion" 199kr för 2 mer avancerade stickor som man kan se bl.a nitrit, leukocyter och protein.

Viktigt att kolla så det inte går upp i njurarna så man får njurbäckeninflammation!! Jag fick det för längesen, blev inlagd med antibiotika intravenöst. Först fick jag en sort som jag inte tålde, så då fick vi byta... 

Den här gången höll sig urinvägsinfektionen kvar i 14 veckor och en hel sommar blev mer eller mindre förstörd. Kroppen blev tömd på energi och jag fick svårare och svårare att tänka, se och fungera. Jag har tack och lov inte riktigt förstått i vilket dåligt skick jag varit i sommar. Bättre att njuta av uppåt spiralen nu efteråt :)))

Här kommer jag :D
Lingon mot urinvägsinfektion! Lingonpower!  

I love lingon! Lingonpower!
Tillslut blev jag iaf av med urinvägsinfektionen med hjälp av lingonsmoothie. Lingon är mycket, mycket surare än citron eller grapefrukt. Jag drack Lingonsmoothie det första på morgonen och det sista på kvällen.

Äntligen vände det!!!
Nutristic Urinvägsinfektion självtest fr Apoteket  
Jag köpte sammanlagt 23 liter lingon på torget nu i höst. Mycket har jag ju redan druckit upp. Men nu har jag en hel del lingon i frysen :))) Jag hoppas vintern är räddad.
Försöker nöja mig med en dl lingon per dag nu när jag är frisk.

"Lingon, som är nära besläktade med tranbär, har en ännu högre halt av tanniner (garvämnen) än tranbär som tidigare forskning visat är mycket verksamma mot urinvägsbesvär."
http://www.helhetsdoktorn.nu/tipsv5.htm

Probiotika! Har du obalans i magen kan urinvägsinfektion vara ett tecken. Jag kör med surkål och kimchi. Surkål är ju naturligt och jättebillig probiotika.

Tistelvinds Surkål     

Viktigt att det är opastöriserad surkål utan citronsyra. Tistelvinds Surkål är den enda jag har hittat som är opastöriserad och utan citronsyra. Går även att göra egen själv.



Mina bästa råd mot uvi som jag är hjälpt av:
* Lingon

* Persiljeavkok

* Probiotika
* Undvik socker!!
* Drick tillräckligt med vatten
* Kissklocka (Skalmanklocka)
* Kissa efter samlag
* Kissa klart, alltid! Stressa inte!
Vad är så viktigt att man ska riskera att bli ännu sjukare än jag redan är??


Allt ska man hitta själv!!!

Varför får man inte sådan här hjälp av vården?? En lista på naturligt läkande.

Vad är det för fel på vården?

Varför ska man behöva uppfinna varendaste hjul själv?? 

Antibiotika NEJ TACK!
Kroppens förmåga att läka är större än någon har tillåtit dig att tro  

Kroppens förmåga att läka är större än någon har tillåtit dig att tro.

http://www.rawforbeauty.com


Yes!! Så j-a gött att slippa antibiotika! Men tur att det finns vid allvarliga tillstånd som njurbäckeninflammation mm. Misstänker du njurbäckeninflammation så uppsök vården!!


Jag hoppas att jag kan koncentrera mig på att fightas med Mr Cervikal Spinal Stenos och inte en massa andra sjukdomar nu!

Tror även att mitt järnvärde har ökat nu efter all spenat ;) för nu tycker jag inte hjärnan är så trög längre. Jag tror järnet i mitt fall har stor betydelse. http://kurera.se/har-du-jarnbrist/

Så det har varit mycket fejk-liv här, smile-hålla-upp-fasaden-så-att-det-inte-märks-för-väl-att-hjärnan-är-kapad...

Dagens tänkvärda:
"Fake it til you make it!"

#friskvård #läkanaturligt #cervical #cervikal #spinal #stenos #myelopati #spondylos #naturligläkning #uvi #urinvägsinfektion #lingon #lingonsmoothie #lingonpower #undviksocker #surkål #probiotika #AntibiotikaNEJTACK

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards