Direktlänk till inlägg 7 november 2014

Besök 2 SCIO AlternativMedicin EnergiMedicin

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 november 2014 23:00

Återbesök SCIO Alternativmedicin Energimedicin.

Onsdagen 29 oktober åkte vi in till Karlstad för återbesök syrran och jag. Vi hade även med oss en släkting som gjorde sitt första besök.

Mitt blogginlägg om första besöket:
http://edenvik.bloggplatsen.se/2014/09/25/10871429-scio-energimedicin-alternativ-medicin/

Blev en tidig start på dagen :S men det gick faktiskt bra. 06:15 startade jag bilen från mig. Hämtade upp mina förväntansfulla vänner och styrde mot Karlstad. Klockan 8 skulle vi vara där. Som jag hade längtat!!

Det hade nu gått 6 veckor sedan vi var där.
Under de här veckorna hann jag bli jättedålig, supermegaenergisk och förkyld två ggr. Även fast jag började med Kolloidalt Silver som tog förkylningarna och jag har aldrig rest mig så stark efter en förkylning de senaste åren, väldigt effektivt! Men trots det har energin ändå varit låg senaste veckorna. Så frustrerande och tröttsamt! Så där så det känns som ögonen är extremt väldigt långt inne i huvudet. Och tiden bara går och jag får ingenting gjort. Jag är bara seg, energilös och sjuk. Jag vill vara frisk, stark, energisk, glad och frisk igen, INTE energilös!!!
Tur jag har mitt jobb, jag är sååå tacksam.
Scio AlternativMedicin EnergiMedicin  
Det stora positiva var att alla mina vitamin och mineralvärden hade iaf stigit under de här sex veckorna. Tack cellsalter, aminosyror, probiotika, spenat, glutenfritt, meditation och Kolloidalt Silver. Å allt annat kosttillskott som jag äter.
Jag är dessutom duktig på stresshantering :) Fina stressvärden har jag. Men jag vet att jag behöver jobba mer på det. Jag är jättemycket hjälpt av att andas medvetet och små meditations-minutrar. Men Serotoninet och mitt energivärde var t.o.m aningen sämre än förra gången...!!!
Serotoninet har jag väl inte så stora besvär av, känner mig inte deprimerad eller så, men det är ju förstås energidränerande att ha lågt serotoninvärde. Förra gången sa SCIO att min kropp var ledsen och jag vet varför och har verkligen gått inför och bearbetat de bitarna. Jag blir inte friskare av att hålla inne tårarna. Det är bättre att släppa ut dem och gå vidare. Lättare sagt än gjort ibland, iaf för mig.

 

MIn älskade alle'. Här lämnar jag alltid av mig massor och går lättare hemåt. Men benen, knäna och energin har krånglat så promisarna har varit glesa i höst.


Vissa saker kan man inte förändra... Men det som går att förändra får man jobba på. Iaf har tårarna flödat på rätt bra här under flera veckor i sept/okt för att sen känna mig LÄTT. Jätteskönt! Jag har jobbat en del med min ilska också. Jag är jättebra på att tala mig själv tillrätta nu ;D "-Sluta vara arg!!" Plättlätt ;)
Som sagt jag har bearbetat en hel del de senaste veckorna och även om Serotoninet ligger lågt så känner jag mig inte deprimerad. Ledsen och arg är jag över mycket i mitt liv. Men inte deprimerad, tack och lov.

Jag tycker själv att jag inte går och grubblar lika mycket längre... Men Annelie såg på scion och sa: -Ojoj vad det rör sig mycket där uppe i huvudet!! Ja, sa jag, jag har funderat på det med. Går alla andra runt och är helt blanka i hjärnan...? ASG så tårarna rann ;D
Ja, jag är definitivt en tänkare. Det som är bra med det är att man hittar många lösningar.
Värre är det med min energinivå. Men nu kan det bara bli bättre.

Nu fixade ju Annelie upp mina värden med SCIO-maskinens energiprogram.
Jag provade även laser mot min nacke. Laser är bra mot inflammation. Kan inte påstå att jag känner mig bättre efter laserbehandlingen. Men kom på mig själv på jobbet att jag funderade på att kolla upp vad en sån där laser kostar... Då kan jag ju köra själv ;)
"Kan själv"-syndromet det har jag efter farsan :) Det är jag mycket tacksam för.
Jag masserar fortfarande mina superömma punkter på kroppen med mina knogar hårt och då släpper smärtan någon annanstans i kroppen. Det är ju bättre att gå iväg till en som är utbildad, men allt kostar... Jag fick även lära mig några akupunktur-punkter nere på fötterna för maskinen sa ifrån att jag har ont i ländryggen. Jo tack jag vet. Så nu övar jag på att trycka på de där akupuntur-punkterna också. Tänk om bortdomningarna i benen kan bli ännu bättre?! Men jag är jättenöjd om jag får vara så här frisk i benen som jag nu har blivit.

Jag var sååå nöjd med dagen. Men oerhört trött!!! Klockan 20 gick jag och lade mig. Alltså kl 20!!! That's not me...

Torsdagen var jag ruskigt energilös och fredag... Så fredagmorgon åkte jag och fotograferade lite för att suga i mig energi... Underbart.
 
Halv tolv på fredagen var det som om någon tryckte på en ON-knapp. Energin flödade och det var jättekul att jobba. Jag var pigg på fredagkvällen när jag kom hem från jobbet.
Hej Energi, Hej Livet.


Här är väl en av de bättre Magnetkamerabilderna. Spar de ruskiga till en annan gång.

Ser ni förresten att jag har en smileys i min ryggmärg ;)

Ögonen är vita och starka, munnen lite svag, men GLAD!

Jag ser den iaf tydligt ;D
     
Möjligheterna är oändliga :D


Dagens tänkvärda:
"Det är viktigt med egenansvar för att kunna få varaktig läkning vilken metod man än använder. Men välj en metod som du tror på. För det du tror på blir din verklighet."

#cervikal #spinal #stenos #myelopati #spondylos #läkanaturligt #naturligtläkande #alternativmedicin #scio #energimedicin #energi #cellsalter #aminosyror #järn #spenat #probiotika #surkål #serotonin #tryptofan #bananer #inflammation #sadness #meditera #medvetenandning #egenansvar

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards