Direktlänk till inlägg 10 mars 2015

Laddar för MR magnetkameraröntgen nr 4

Av Susanne Nietula Edenvik - 10 mars 2015 23:15


Tisdag 3 mars var jag på läkarbesök hos neurologen på Usö. Vi kom överens om att jag skulle göra en MR på hela ryggraden. Tycker jag känns jättebra!

http://edenvik.bloggplatsen.se/2015/03/10/11041075-lakarbesok-till-neurologen-3-mars-2015/


Jag räknade iskallt med att få vänta till sommaren, sisådär 3 månader. Påväg hem i bilen tänkte jag att nu ska jag verkligen skärpa mig extra med kosten för att få så bra MR-bilder som möjligt. Jag vill, vill, vill och har en övertro på att jag ska kunna läka mig själv.

http://magazine.uclahealth.org/body.cfm?id=6&action=detail&ref=934

http://edenvik.bloggplatsen.se/2013/05/06/9810321-gurkmeja-dampar-inflammationer-kanske-kan-gurkmeja-reparera-ryggmargen/


Öppnar posten på fredag 6 mars och har fått en tid för Magnetkamera i Karlskoga redan på onsdag 11 mars.

Alltså WOW!! Dessutom ordnade bästa schemaläggaren Monica så jag fick ledigt med så kort varsel. Tacksam!

Tur att jag känner mig så frisk som jag gör annars hade jag blivit rejält orolig eftersom jag fick en sådan supersnabb tid. Helt otroligt! Känner mig verkligen prioriterad! VIP ;)


Så här går en Magnetkameraundersökning till det är lite jobbigt att ligga still:

http://edenvik.bloggplatsen.se/2013/05/21/9862746-magnetkamera-mr-rontgen-av-halsryggen-cervikal-spinal-stenos/

Och så här var mitt 3:e MR svar:

http://edenvik.bloggplatsen.se/2013/06/14/9936752-magnetkamera-mr-svar-2013/

Överlycklig för att det fortfarande var oförändrad bild. Så lycklig att det inte är progressiv. Jag är så tacksam att jag tränat och kämpat som en galning. Ändrat kosten och dessutom lagt till en hel del kosttillskott. Kosten gör skillnad! Stor skillnad! Tron gör skillnad, otroligt stor skillnad! Jag håller på med så mycket... ;D ;D ;D

Jag kommer bli överlycklig denna gång också om det fortfarande är oförändrad bild. Men jag hoppas och tror att jag håller på att läka mig själv. Jag vill, jag vill, JAG VILL!!!

Jag har varit uppe i sånt varv idag, haha. Jag verkligen längtar tills imorgon kl 13.


Jag hinner nog med en kopp Dunderkur till innan det är natten.

Dunderkur Gurkmeja Ingefära Nyponskal Svartpeppar Kokosolja  

Jag blandar: 
1 tsk ingefära ekologisk (färsk eller fr kryddburken)
1 tsk gurkmeja ekologisk (fr kryddburken)
Lite ekologisk svartpeppar för att förstärka gurkmejan
2 tsk nypon skal 
1 msk kokosolja ekologisk, kallpressad Kung Markatta
och så blandar jag allt med hett vatten i en kopp.

Låter det få svalna till kroppstemperatur typ.

Rör om och klunkar i mig. Jag har lättare att svälja det här om jag står upp.

Det kanske inte är så gott men mycket antiinflammatoriska.

Jag dricker vanligtvis 1-5 koppar/dag beroende på smärtan i kroppen.

Men idag är det nog fler än 5 ;)


Jag hinner nog med en kopp chaga-te också!!


LÄK! LÄK! LÄK!


Woop, woop snart morgon :)))))


Dagens tänkvärda:

"Första steget mot något nytt är att bestämma sig för att inte vara kvar där man är nu"


#Magnetkameraladdning #MR #heal #läka #gurkmeja #ingefära #kokosolja #cervikalspinalstenos #myelopati #spondylos #signalförändringar #Myelomalacia #Meralgia #paresthetica




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards