Alla inlägg den 12 augusti 2015

Av Susanne Nietula Edenvik - 12 augusti 2015 13:14

För mig är Magnesium bra mot kramp, restlessleg, nervryckningar, stress, smärta mm. Magnesiumet är avslappnande, jag sover bättre, det hjälper till att lugna mitt bankande hjärta, ger mig energi, sänker inflammation mm

Till exempel så aktiverar magnesium över 100 enzymer och hjälper nerver och muskler att fungera.

Magnesium är förmodligen kroppens viktigaste mineral. Den aktiverar energiproduktion och över 300 olika biokemiska aktiviteter i kroppen på cellnivå. Just det på cellnivå! Det är på cellnivå vi kan hjälpa och läka våra kroppar naturligt. Jag gillar det där på cellnivå ;) Jag är skolmedicinfri sedan juli 2014. Jag vill läka mig själv så gott det går.

Magnesium gör att muskler slappnar av och att man kan släppa greppet. Kalcium som gör att man kan greppa.

Magnesium är ett av de första ämnena som försvinner vid bl.a stress

Till ett bad rekommenderas ofta 1dl upp till 2 liter Epsomsalt till ett varmt helbad.
Jag har ett litet badkar så jag brukar nöja mig med 1-3dl Epsomsalt. Jag sitter i badet minst 30minuter. (Jag kan inte ligga i badkaret pga nacken.)
Jag använder inte tvål, schampoo eller andra produkter i badet, det motverkar Epsomsaltets effekt.
För bästa effekt duschar jag helst inte bort saltet utan låter det få torka in.

Ibland använder jag även Epsomsaltet direkt på huden som en scrub. Underbart!

Till ett fotbad brukar jag ta en 0,5 dl. Försöker sitta minst 30 minuter.

Magnesiumsulfat, Epsomsalt, Bittersalt finns att köpa hos de flesta hälsokostaffärer på nätet.
Jag brukar välja att köpa från sådana hälsokostaffärer som inte är styrda av knäppa Livsmedelsverket eller som är köpta av någon penninghungrig girigbuk som har hjälpt till att jag inte får bestämma själv vad min kropp behöver!! Grrrrr! Grrr igen!!

Bra hälsokostaffärsval vad jag vet just nu som säljer Epsom:
Naturliga Norrland
http://www.naturliganorrland.se/store/p/h%C3%A5r-212321/epsomsalt-bittersalt-439028

Källor o andra länkar:
http://www.ehdin.com/?id=86
http://www.vitaminer.nu/pub_docs/documents/VN10.htm
http://kurera.se/magnesium-mg/

Dagens tänkvärda är just nu mitt mantra:
"Förfölj smärtan och besegra den!"

#cervikal #spinal #stenos #myelopati #spondylos #diskbråck #läkanaturligt #naturligtläkande #alternativmedicin #energi #inflammation #magnesium #magnesiumbad #epsom #bittersalt #smärtlindring

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards