Alla inlägg den 31 augusti 2015

Av Susanne Nietula Edenvik - 31 augusti 2015 23:30


I lördags när jag jobbade dagdrömde jag om att cykla ute... Tanken poppade upp gång på gång, så jag kände att jag bara måste ut och cykla och få känna vinden i håret. Helt underbart!!! Vilken frihet!!!
Frihet - Cykla ute och känna vinden i håret.     
Är inne i ett bakslag nu i augusti. Slutet på juli eller början på augusti fick jag troligtvis ett nytt diskbråck i nacken. Troligtvis centralt för båda mina armar blev mycket svagare och benen är påverkade. Nu fyra veckor senare så är jag lite starkare men stundtals viker sig handlederna. Så jag har fått plocka fram handledsskydden med skena igen... Handledsskydden som jag "la på hyllan" mars 2014.

Nja jag kan erkänna att det först kändes som ett nederlag att behöva sätta på sig handledsskydden igen. Men jag ändrade mig snabbt! De är ett hjälpmedel som gör mig fungerande och starkare. Och med handledsskydden på undviker jag ytterligare skador och smärta.

Handledskydd med skena. Cervikal spinal stenos

Tack vare handledsskydden med skena klarar jag av att cykla ute och jag klarar av att jobba mm. Tack handledsskydden med skena för att ni finns. Gäller att vända det negativa till positivt, speciellt i motgångar.

Frihet - Cykla ute o känna vinden i håret

Vi cyklade runt lite i Degerfors. Tillslut hamnade vi på Degernäs Herrgård där konstnärer hade ett evenemang som hette "Under månen på Degernäs".Flera konstnärer ställde ut.

http://www.theartofsweden.se/kalender/41/under-manen-pa-degernas/

Vi hade även turen att en duo var där och spelade. Hur mysigt som helst!

Duon Killgren & Hjelm. Under månen på Degernäs.

Killgren & Hjelm blandade egna låtar med coverlåtar.

Anders Hjelm har tydligen rötter i Degerfors. Jag har sett han förut på nån scen.
De var riktigt bra!!


Underbar lördag eftermiddag/kvällning. Man kanske inte uppskattar det fullt ut det där med cyklandet ute och vinden i håret förrens det rycks bort från en? För mig känns det fantastiskt att jag klarar av att cykla ute igen nuförtiden. Dessutom på min vanliga stora cykel :))))))


Lyckliga jag cyklar i min kära allé i Degernäs, Degerfors.

Lyckliga jag cyklar i min kära allé i Degernäs, Degerfors. Woop, woop!


Min man, finska cowboyen. Degernäs alle´ Degerfors


Min man, finska cowboyen har blivit så tålmodig. Tack finska cowboyen. Han får ofta vänta och vänta. Jag ska fotografera allt, allt. Fotografering är smärtlindring för mig. Han tycker jag har ett gäng bokstäver ;) Men jag tror att det är därför det går så bra för mig med min olydiga kropp. Tack bokstäverna! Tacksamhet är förresten  kraftfullt och naturligt läkande.

Man måste göra sånt där som man blir glad av i livet. Glöm inte bort det! Mycket viktigt!!

Sommarens sista fullmåne 2015  

Och så sommarens sista fullmåne.

Dagens tänkvärda från klokaste Dr. Wayne Dyer. RIP <3
"Never forget that doing what you love is the cornerstone of having success in your life."
Dr. Wayne Dyer

#handledsskydd #cykla #cyklaute #kännavindenihåret #frihet #sommarenssistafullmåne
#diskbråck #cervikalspinalstenos #myelopati #spondylos #tacksamhet #degernäs

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Skapa flashcards