Direktlänk till inlägg 13 september 2015

Fantastisk Finlandssemester Augusti 2015. Del 1 av 2

Av Susanne Nietula Edenvik - 13 september 2015 23:30


Augusti 2015

Vilket semesterväder vi hade fått!!! Underbart!

På söndagen 9 augusti packade jag iordning lite... naturlig medicin.
Istället för skolmedicin...
Det blev en hel del ;) som jag var tvungen att ha med mig. Handträningsbollarna var verkligen ett måste nu när jag hade fått ett nytt diskbråck och händer och armar var så svaga. Nervbanorna måste underhållas! Räddas det som räddas kan.
Handträningsbollar och Alternativ medicin istället för skolmedicin  

Handträningsbollar. Alternativ medicin istället för skolmedicin.

Aminosyror,Glutamine, Zink, Arnica, Chaga-te, Ingefära-te, Kolloidalt Silver, Surkål (probiotika), Gurkmeja, Svartpeppar, Ingefära, Nypon, Kokosolja, Honung, Omega3, Vitamin D3, B-komplex, MultiGuard, Magnesium, Magnesiumolja, Epsomsalt (magnesium). Allt detta tar jag varje dag istället för skolmedicin för att bygga upp min kropp på cellnivå. Det är bara Arnica som jag "bara" använder när jag är skadad och Epsom salt vid extra magnesium-behov.
#läkanaturligt #tro #gurkmeja #arnica #örter #vitaminer #mineraler #aminosyror #kolloidaltsilver #ingefära #surkål #chaga

På måndag den 10 augusti hade vi packat oss klart och åkte ner och hämtade Mummu som också skulle med till Finland. Vi startade vår resa upp genom Sverige mot Finland Mummu, jag och Finska Cowboyen. Det var nog minst tio år sedan jag var med till Finland. Det skulle bli så kul att få träffa Helena och de andra släktingarna. 

Genom Sverige mot Finland Mummu, jag och Finska Cowboyen. Mini-cykeln är med!  
Härligt att se sommarlandskapet svischa förbi utanför rutan. Såklart hade jag min "minicykel" och en hel del träningsgrejer med så jag kunde få blodcirkulation och klara resan så bra som möjligt.

Woop! Woop! Inget var bestämt, ingen rutt, vi tog dagarna som de kom, stannade där vi ville och vi stannade och rastade ofta så vi kunde gå ut och röra på oss. Körde max 1 - 1,5 timme i sträck.

Nu var det semester på riktigt!
"On the road"
#semester #resa #träna #blodcirkulation #kämpa #njutaavlivet


Perfekt att sitta bak i husbilen o fixa med foton under tiden landskapet svischade förbi  

Indalsälven tror jag.

Perfekt att sitta bak i husbilen o fixa med foton under tiden landskapet svischade förbi. Laddade nog över 5000 foton från iPhonen och kanske lika många från kameran. Tur jag har ett extra minne ;D Klick, klick fotografering är smärtlindring för mig.



Tisdag 11 augusti

Vaknade upp vid Höga Kusten, så fantastiskt vackert. Många kort blev det, klick, klick!

http://www.hogakusten.se/

Höga Kusten Bron Höga Kustenleden Drömmar  
Kände drömmar börja ta form... Höga Kustenleden... Alla lederna kanske inte är lika krävande? Någon som vet? Skulle vara kul att gå någon etapp iaf. Nästa sommar är jag säkert i jättebra skick =) Tiden får utvisa. Drömmar och mål är ju iaf alltid bra att ha! Kände mig så upprymd! Höga Kusten gav mig välbehövlig energi.
#högakusten #högakustenleden #drömmar #mål #upplevelse


Vi gjorde ett stopp vid Luleå. Närmare bestämt Coop Forum Storheden. Jag blev så lycklig när jag kom in och såg deras Green Corner!!! Så mycket ekologiskt. Fantastiskt!

https://www.coop.se/Globala-sidor/OmKF/Konsumentforeningar/Coop-Norrbotten/Nyhetsarkiv/Green-Corner--ny-avdelning-for-ekologiska-livsmedel-pa-Coop-Forum-Storheden/

Coop Forum Storheden Luleå. Jag blev så lycklig när jag kom in och såg deras Green Corner. Ekologiskt  

Som en unge i en leksaksaffär ;) Jag köpte Riskakor, Himalaya Örtsalt, Libbsticka, Paprikapulver, Svartpeppar och Basilika. Såå nöjd. Så fräscht och fint. Har ni vägarna förbi måste ni kolla in Green Corner på Coop Forum, Storheden i Luleå.

#GreenCorner #ekologiskt

Onsdag 12 augusti vaknade vi upp vid Nikkala Stenvalvsbroarna vid Keräsjoki utanför Haparanda.

Nikkala Stenvalvsbroarna vid Keräsjoki utanför Haparanda  

Vi hade stannat vid en vanligt rastplats och när vi vaknade så var jag såklart tvungen och ut och fotografera stenvalvsbroarna.
Nu lämnade vi de svenska myggen... De älskar mig, grrr! Jag hoppades att de finska myggen inte skulle gilla mig lika mycket? Nån som har något bra naturligt tips mot myggbett?


Det måste vara det här de kallar "träningsresa"? ;D

Det måste vara det här de kallar  
Nu hade vi rest c:a 125mil hittills. Jag hade mycket tid för träning där bak i bilen. Perfekt!
#träningsresa #träna #smärtlindring #cervikalspinalstenos #myelopathi #diskbråck #spondylos #hållalivinervbanor


Efter nästan 150 mil var vi framme i Nivala Finland  
Efter nästan 150 mil var vi framme hos Finska Cowboyens syster Helena. En dryg resa för mig och Mummu. Men nu var vi framme vid Solsidan i Nivala, Finland.

#Finland #Nivala 

Kimmo o Tiina med lilla Luka. Mummu och Helena med lilla Luka  

Kimmo o Tiina med lilla Luka. Mummu och Helena med lilla Luka.
Kul att träffa stora och små   Tyvärr kom inte alla med på bild första dagen i Nivala.

Så mycket skratt här och så idylliskt här i Nivala, Finland  

Så mycket skratt här och så idylliskt här i Nivala, Finland. 

Idylliskt på Solsidan i Nivala, Finland  

Idylliskt på Solsidan i Nivala, Finland

Go'morron, go'morron torsdag den 13 augusti
Solen sken i Finland. Härligt!   

Å jag hade fått nya katt-kompisar. Den här kompisen tror jag heter Norti som gäspar stort på morgonen: Go'morron! 

Norti min nya kompis gäspar stort på morgonen  

#Solsidan #Nivala #Finland #katter


Elvis kom på besök till Solsidan på förmiddagen!! Jag hade inte ens kommit ur pjymasen! Synd att Helena redan hade åkt till jobbet på morgonen!!! ;)))

Elvis kom på besök till Solsidan på förmiddagen. Elvis & Jag  
#elvis&jag #elvis


Vi lämnade Mummu hos Helena på Solsidan och Finska Cowboyen och jag fortsatte vår resa. Nästa stopp blev till en fantastisk strand vid Kalajoki i Finland.

Mer om det i kommande blogginlägg här:
http://edenvik.bloggplatsen.se/2016/07/25/11179008-fantastisk-finlandssemester-augusti-2015-del-2-av-2/


Dagens tänkvärda:

"Who you are, who you were, and who you will become are three different people."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards