Alla inlägg den 28 september 2015

Av Susanne Nietula Edenvik - 28 september 2015 21:30


Nu har jag tyvärr inte nån jättebra kamera... Men jag har en kamera, gillar att fotografera, plus att jag gillar natur mm. Fotografering är ren smärtlindring för mig. Man fokuserar och tid och rum försvinner. Underbart samtidigt som man är väldigt närvarande "här & nu", man får uppleva saker och man får fina minnen. Jag är mycket tacksam över att ha både min kamera och min iphone. Även om det skulle vara kul att ha en bättre kamera såklart.


Spänningen var nästan olidlig igårkväll. Skulle molnen hålla sig borta så man skulle kunna se den omtalade blodröda supermånen som inte hade visats sedan 1982? Ja vid 19-tiden såg det molnfritt och bra ut!



 

Kl. 19


 

Men senare på kvällen efter kl 21 så var det mycket moln här i Degerfors...






 

Klockan 04:04 hade sonen och jag installerat oss på Mölle Beach i Degerfors.                

Klockan 04:07     

Gatljusen på kosia glimmade vackert i Möckeln.   

Kl. 04:13     

Kl. 04:15



 

Kl. 04:17 Det lyser därborta vid Degernäs och så månen förstås. 

Kl. 04:17


Sen ville inte kameran ta fler kort på månen.... Bara suddiga som den här typ... Så jämfört med den här så är ju de andra mycket bättre ;D

 

Häftig upplevelse! Nu dröjer det till 2033 innan det infaller igen.

Hade kameran velat vara med mer hade det varit roligt att fotografera när månen i faser blev sig själv igen.



 


En ny dag började gry och jag gick och lade mig igen.

Mått dåligt hela dagen pga förlite och konstig sömn. Typ som att man blev bakfull av fullmånen ;D


Jag vill ha en egen måne - Ted Gärdestad


 

Ikväll ser månen ut som vanligt igen :)   

      

Nu hoppas jag att jag får må lite bättre den här veckan mot förra :/  

Håll tummarna =)


Dagens tänkvärda:

"This is life. It's not a rehearsal. Live!"


#fullmåne #supermåne #blodrödmåne #bloodmoon #supermoon #upplevelse

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards