Direktlänk till inlägg 20 december 2015

Alternativ till sömntabletter

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 december 2015 17:50


Svårt att sova? Svårt att slappna av?
Sömn är livsviktigt! Sömn läker kroppen.
Magnesium Helhetshälsa Magnesiumcitrat Muskelavslappnande  
Själv äter jag 500-1000mg Helhetshälsas Magnesiumcitrat varje dag, helst på kväll innan läggdags. Smörjer även huden med magnesiumolja ibland. Eller tar ett fotbad eller badar i magnesium/Epsom.
http://edenvik.bloggplatsen.se/2015/08/12/11158560-magnesiumbad-epsom-hjalper-mina-nerver-och-muskler-att-fungera/
http://edenvik.bloggplatsen.se/2013/05/05/9808975-magnesium-slipp-kramp-nervryckningar-och-sov-gott/
Magnesium Epsom Bittersalt Muskelavslappnande  
Att andas rätt är viktigt också. Muskler och celler behöver syre. I bl.a yogan lär man sig att andas rätt.
http://edenvik.bloggplatsen.se/2015/09/08/10521221-rorelser-som-kan-hjalpa-mot-diskbrack-mm-bla-yoga-och-mckenzie/
http://edenvik.bloggplatsen.se/2015/03/24/11054444-du-mar-som-du-andas-forelasning-i-orebro-15-april/

Jag går in för att läka kroppen naturligt. Bättre att yoga, äta Magnesium eller prova örter istället för skolmedicin som ger så otäcka biverkningar.

Till skillnad från många receptbelagda sömntabletter är nedanstående örter inte vanebildande. De ger inte heller någon känsla av trötthet eller dåsighet dagen efter.

3 örter som ger bättre sömn:
Ashwagandha
Läkepassionsblomma
Valeriana
Läs mer:
http://kurera.se/tre-orter-mot-somnbesvar/

Dagliga promenader hjälper kroppen till bättre sömn.
Promenad degernäs herrgård hjärta  
Idag tog jag en härlig söndagspromis med medvind i ryggen, starka ben och träningsbollarna i händerna.
Igår hade jag min bästa dag på flera månader! Ögonen bråkade inte, hjärnan kunde fokusera, jag klarade t.o.m att dansa utan att bli för yr :)))) Känner på mig att 2016 kommer bli ett betydligt lättare år!

Dagens tänkvärda:
Önskar alla en mysig 4:e advent o stressa inte ihjäl er! Välj det som är viktigt just för dig. Det blir jul hursom <3

#Ashwagandha #Läkepassionsblomma #Valeriana #magnesium #muskler #slappnaav #sova #örter #epsom

 
 
Ingen bild

yvonne fernström

31 december 2015 04:09

sorry jag har samma helvete,man håller på att gå åt av värk ibland, jag har sparat dig i arkivet hoppas du har mer tipps,för att klara,vardagen.Ha det så bra du kan! yvonne fernström . sundsvall!!!!!

Susanne Nietula Edenvik

4 januari 2016 22:55

Kul att du hittade min blogg. Har massor med tips i bloggen och mer tips kommer :)
Ha det så bra du kan o gott nytt år Yvonne! Kram

 
Helhetshälsa

Helhetshälsa

4 januari 2016 11:47

Skönt att du hittat något som fungerar för dig!

http://www.helhetshalsa.se

Susanne Nietula Edenvik

4 januari 2016 22:57

Tacksam för att ni har bra produkter! Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Nietula Edenvik - 16 oktober 2019 03:36

Ja i måndags kom äntligen kallelsen till en kurs i "Basal Kroppskännedom" som jag själv önskat remiss om. Det ska bli spännande! Men jag fick min diagnos, medfödd Cervikal Spinal Stenos med myelopathi, spondylos och diskbråck i nacken, 2011. Vilket...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 oktober 2019 06:14


  Trasmattan - För bättre balans och livskvalite´   Hur ser min dag ut? Vad lägger jag egentligen min tid på? För att förtydliga hur dagarna ser ut så fick jag lära mig att använda mig av "Trasmattan" av min coach Mia på CoachingTeamet, Finsa...

Av Susanne Nietula Edenvik - 20 september 2019 14:19

Placeboexperimentet svt play Jätteintressant program om placeboeffekten! Man ska inte förakta placeboeffekten, man ska dra nytta av den. Placeboeffekten hjälper även fast man vet att det är placebo. Kroppens egna endorfiner. Tankens kraft är så mä...

Av Susanne Nietula Edenvik - 7 september 2019 20:30


  I veckan såg jag Vetenskapens värld - Frisk av naturen på Svt Play.Se programmet här:https://www.svtplay.se/video/23469350/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sasong-2-frisk-av-naturenKan ses till 28 feb 2020 23.59 Info om programmet:"F...

Av Susanne Nietula Edenvik - 3 september 2019 04:26


29 augusti... Det är nu tre år sedan jag fick hjälp att ta steget att sjukskriva mig. Det var minst sagt ohållbart på arbetet. Ja hela livet var ohållbart... Utmattningen hade tagit över min hjärna...     Fokus på det som är bra   Solu...

Language

Pinterest

Presentation


Hej där! Här är min blogg =)
Här kommer jag skriva om livet med Cervikal Spinal Stenosis. Jag gör allt som står i min makt för att läka naturligt. Är utmattad sen 2016, därför är min aktivitet ojämn i bloggen. Men ska blogga när jag får lite ork.

Viktigt att läsa!

Sök i bloggen

Fråga mig GÄRNA

57 besvarade frågor

Kategorier

REGISTER

Arkiv

Senaste inläggen

Hjälpmedel

Länkar

Sevärda Film-klipp

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Flagcounter

Flag Counter

RSS

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards